Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity oficjalnie wybiera ofertę Cegielskiego na 55 wagonów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity oficjalnie wybiera ofertę Cegielskiego na 55 wagonów
Mat. FPS
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 55 fabrycznie nowych wagonów z prawem opcji na kolejne 26 wagonów. Oficjalnie wybrano ofertę firmy H. Cegielski – FPS, który był jedynym startującym w tym postępowaniu. Wcześniej zarówno Pesa, jak i Newag w nadesłanych pismach poinformowali o rezygnacji z udziału w postępowaniu.

Przedmiotem przetargu jest dostawa 55 nowych wagonów osobowych wraz z wykonaniem ich przeglądu do 3. poziomu utrzymania. Przedmiotem zamówienia jest zakup 5 wagonów przedziałowych pierwszej klasy, 18 wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, 18 wagonów przedziałowych drugiej klasy, 7 wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, z których każdy wyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery oraz 7 wagonów przedziałowych drugiej klasy, z których każdy przystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

W ramach opcji przewidziane jest dostarczenie do 26 kolejnych wagonów osobowych. Przewoźnik zaznaczył, że może zamówić 2 dodatkowe wagony przedziałowe pierwszej klasy, 9 wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, 9 wagonów przedziałowych drugiej klasy, 3 wagony bezprzedziałowe drugiej klasy, z których każdy wyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery oraz 3 wagony przedziałowe drugiej klasy, z których każdy przystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych.

Termin składania ofert minął we wrześniu 2017 r. Wystartował jedynie H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, który wycenił 55 wagonów na kwotę 473,5 mln zł brutto, a 81 na kwotę 697,4 mln zł brutto. To więcej, niż planował zamawiający, który zamierzał przeznaczyć na ten cel odpowiednio 409,6 mln zł i 603,3 mln zł brutto. Zarówno Pesa, jak i Newag zdecydowali, by nie brać udziału w postępowaniu. Zdaniem prezesów obu firm nie jest możliwe wykonanie kontraktu w terminie i za pieniądze, które może zapłacić PKP Intercity.

Wczoraj (28 listopada) PKP Intercity rozstrzygnęło postępowanie. Oficjalnie za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną właśnie przez Cegielskiego. Na realizację zamówienia przeznaczono 96 miesięcy od momentu podpisania umowy, natomiast na prawo opcji przeznaczono 48 miesięcy.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5