Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Flirty z Siedlec zastąpią słoweńskie ponad 40-letnie pociągi z Pafawagu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Prawdopodobnie to ostatnie chwile, by przejechać się wyprodukowanym w Pafawagu elektrycznym zespołem trakcyjnym w Słowenii. Słoweńcy są o krok od podpisania umowy ze Stadlerem. Jest więc szansa, że tabor wyprodukowany w Polsce zostanie wymieniony na... tabor wyprodukowany w Polsce.

Jugosławia była jedynym krajem, dokąd udało się wrocławskiemu Pafawagowi wyeksportować (w liczbie 40 sztuk, ostatnia partia dotarła tam w 1975 roku) elektryczne zespoły trakcyjne bliźniaczo podobne do EN57 i EN71, popularne na polskich torach.

W tym kraju kursowały od połowy lat 60., a po rozpadzie Jugosławii rozdysponowano je pomiędzy Koleje Chorwackie i Koleje Słoweńskie. W tym pierwszym kraju ich już nie ma, natomiast Słowenia wciąż posiada dwa pociągi tego typu używane w ruchu liniowym. Zyskały tam przydomek „Gomulka”, od Władysława Gomułki, który w momencie finalizacji sprzedaży piastował stanowisko pierwszego sekretarza Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej.

Wszystko wskazuje na to, że to już ostatnie miesiące „Gomulek” w ruchu. Koleje Słoweńskie są na etapie rozstrzygania bardzo dużego, jak na wielkość kraju, przetargu taborowego. 3 kwietnia rada nadzorcza spółki Slovenske železnice zdecydowała o przyjęciu oferty Stadlera na dostawę 25 pociągów i obecnie przygotowywana jest umowa, która potwierdzi transakcję.

– Potwierdzamy, że złożyliśmy jedyną ofertę w tym postępowaniu. Czekamy na pozytywne rozstrzygnięcie przetargu – powiedziała Marta Jarosińska, rzecznik prasowy w Dywizji Europa Centralna koncernu Stadler. Producent w przetargu nie miał konkurentów.

Koleje Słoweńskie chcą, by producent dostarczył 10 trójczłonowych piętrowych ezt, 10 trójsystemowych, czteroczłonowych ezt oraz 5 spalinowych zespołów trakcyjnych. Całe zamówienie warte jest ok. 170 mln euro.

Jest spora szansa, że czteroczłonowe Flirty będą produkowane w Siedlcach. Tym samym doszłoby do wymiany poczciwych EN57 na pociągi również wyprodukowane w Polsce.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5