NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Flirty w barwach ŁKA przejechały już 10 milionów kilometrów. Niemal bezawaryjnie

| inf. pras. 21.11.2018 3,6k

Flirty w barwach ŁKA przejechały już 10 milionów kilometrów. Niemal bezawaryjnie
Fot. Stadler Polska
Flirty w barwach ŁKA przejechały już 10 milionów kilometrów. Niemal bezawaryjnie
Flirty w barwach ŁKA przejechały już 10 milionów kilometrów. Niemal bezawaryjnie
Flirty w barwach ŁKA przejechały już 10 milionów kilometrów. Niemal bezawaryjnie
10 milionów przejechanych kilometrów, 162 tysiące zrealizowanych przejazdów, 12,5 miliona przewiezionych pasażerów i niezawodność na poziomie niemal 100% – to bilans dotychczasowego kursowania pociągów Flirt Stadlera należących do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Pierwsze nowoczesne, elektryczne zespoły trakcyjne typu Flirt w wersji regionalnej wyprodukowane przez Stadler Polska dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wyruszyły na trasy w województwie łódzkim w połowie 2014 roku. Pojazdy szybko zdobyły sympatię pasażerów. Od momentu wdrożenia do eksploatacji pokonały 10 milionów km, realizując 162 tysiące połączeń, z których skorzystało 12,5 miliona podróżnych. Firma Stadler, która prowadzi usługę utrzymania floty ŁKA w zapleczu technicznym na łódzkim Widzewie, wykonała w tym okresie 1000 przeglądów planowej obsługi technicznej.

Pociągi Flirt znane są ze swojej wysokiej niezawodności. W październiku 2018 wskaźnik ten wyniósł dla pojazdów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej 99,8%. Stadler od lat działa w oparciu o filozofię, która zakłada utrzymanie najwyższej jakości, niezawodności oraz bezpieczeństwa oferowanego taboru. Niebagatelne znaczenie ma duże doświadczenie producenta w prowadzeniu utrzymania flot pojazdów dla swoich klientów. W Polsce producent serwisuje pociągi wyprodukowane w siedleckim zakładzie Stadler Polska dla ŁKA i PKP Intercity, a także Kolei Mazowieckich i Kolei Śląskich. Globalnie Stadler prowadzi usługę utrzymania taboru dla flot w 16 krajach, składających się z ponad 680 pojazdów, które każdego roku pokonują łącznie ponad 120 mln km. Fakt prowadzenia przez producenta serwisu wyprodukowanych pojazdów, w dużej mierze wpływa na ich wysoką niezawodność.

– W trakcie ponad czterech lat eksploatacji pociągi Flirt potwierdziły swoją niezawodność. To zasługa wysokiej jakości technologicznej pojazdów oraz sprawnego serwisu. ŁKA, jako jeden z nielicznych przewoźników w Polsce, w przetargu uwzględniła nie tylko cenę zakupu taboru, ale także jego 15-letnie utrzymanie. Stadler ze swoich zadań wywiązuje się bardzo dobrze. Dzięki temu tabor wykorzystywany jest maksymalnie do obsługi połączeń, a nasi pasażerowie polubili Flirty na co wskazują stale rosnące statystyki przewiezionych osób – powiedział Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

– Bardzo się cieszymy, że nasze pojazdy zyskały sympatię pasażerów w województwie łódzkim. Każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby mieszkańcy regionu mogli podróżować komfortowo, szybko i bezpiecznie. Jest to także efekt bardzo dobrej współpracy z przewoźnikiem – podkreśla Marcin Polit, kierownik zaplecza technicznego Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5