Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Flirty Kolei Słoweńskich połączyły Lublanę, Maribor i Graz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
30-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Flirty Kolei Słoweńskich połączyły Lublanę, Maribor i Graz
fot. Slovenske železnice
Koleje Austriackie (Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) i Koleje Słoweńskie (Slovenske Železnice, SZ) zainaugurowały w miniony czwartek przejazdy składami Flirt z Lublany do Grazu przez Maribor.

Wprowadzenie do eksploatacji elektrycznego zespołu trakcyjnego Flirt przez Slovenske Železnice stanowi postęp w regionalnej mobilności dla Słowenii i Austrii. Pojazd wyprodukowany przez Stadlera może rozpędzić się do prędkość 160 km/h (taką prędkość może osiągać jednak, głównie z uwagi na trudny profil trasy, tylko na niewielkich fragmentach linii na południe od Grazu i na południe od Mariboru) Należące do Slovenske Železnice Flirty obecnie są dopuszczone do ruchu na terenie Słowenii, Austrii i Chorwacji.

Uzyskanie homologacji dla Flirtów w Austrii umożliwiło uruchomienie dwóch par połączeń Graz - Maribor i jednej pary Graz - Maribor - Ljubliana. Pełna oferta kolejowa obejmuje do 12 codziennych przejazdów bezpośrednich i przesiadkowych w obu kierunkach między Lublaną a Grazem przez Zidani Most, Pragersko, Maribor oraz Spielfeld-Strass z rekordowym czasem podróży wynoszącym jedynie 3 godziny i 20 minut dla całej trasy oraz cenami biletów rozpoczynającymi się od 9 euro. Między Grazem a Mariborem jest łącznie 14 par pociągów (6 z nich bezpośrednich, reszta wymaga przesiadki).

Docelowo między Mariborem i Grazem pociągi mają kursować co godzinę. Wkrótce ma być wzmocniony takt połączeń między Lublaną w Villach przez Jesenice (co 2 godziny). Obecnie miasta łączy 5 do 6 par połączeń dziennych i składy pospieszne i IC.

Obecnie Koleje Słoweńskie oczekują na dostawę kolejnego taboru ze Stadlera. Będzie to 20 spalinowych Flirtów, które mają być dostarczone w 2026 roku. To pozwoli na całkowitą wymianę floty pasażerskich pojazdów (w Słowenii są już Kissy, Flirty i spalinowe Flirty zbudowane przez Stadlera w Polsce). W planach jest także zakup kilku lokomotyw elektrycznych i około 20 nowych wagonów pasażerskich.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Składy wagonowe często zastępują Pendolino. Dlaczego?

Tabor i technika

Stadler z kolejną umową na Flirty. 15 z opcją na 10

Tabor i technika

Stadler z kolejną umową na Flirty. 15 z opcją na 10

inf. pras. KM, oprac. ms. 04 lipca 2024

Zespół trakcyjny CRRC dla Serbii na testach w Czechach

Tabor i technika

Zobacz również:

Składy wagonowe często zastępują Pendolino. Dlaczego?

Tabor i technika

Stadler z kolejną umową na Flirty. 15 z opcją na 10

Tabor i technika

Stadler z kolejną umową na Flirty. 15 z opcją na 10

inf. pras. KM, oprac. ms. 04 lipca 2024

Zespół trakcyjny CRRC dla Serbii na testach w Czechach

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5