NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Flirt „made in Siedlce” wjeżdża na węgierskie tory

| inf. prasowa 04.12.2017 0

Flirt „made in Siedlce” wjeżdża na węgierskie tory
Fot. Stadler Polska
Stadler i Gysev wspólnie zaprezentowali pierwszy, nowej generacji elektryczny zespół trakcyjny typu Flirt. Czteroczłonowy, niskopodłogowy pojazd będzie eksploatowany już od połowy 2018 roku na liniach regionalnych Węgier Zachodnich. Wliczając realizowane od roku zamówienie na dziesięć pojazdów Flirt, Gysev będzie dysponował flotą dwudziestu pociągów, które będą regularnie obsługiwały wszystkie trasy przewoźnika.
W 2016 roku węgierski operator transportu kolejowego Gysev Zrt. ogłosił przetarg na dostawę dziesięciu czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt z przeznaczeniem do obsługi ruchu regionalnego. Zwycięzcą przetargu została firma Stadler, która po podpisaniu we wrześniu ubiegłego roku umowy z Gysev rozpoczęła realizację kontraktu w siedleckim zakładzie. Zaledwie rok później pierwszy pojazd uroczyście zaprezentowano podczas targów kolejowych Trako w Gdańsku. Dwie jednostki są już na Węgrzech, gdzie przechodzą proces uzyskania homologacji. Pierwsze pojazdy rozpoczną obsługę pasażerów w połowie 2018 roku, a ostatni wyjedzie na węgierskie tory w styczniu 2019 roku.

Węgierski przewoźnik ma już w swojej flocie dziesięć pojazdów typu Flirt zamówionych w ramach przetargów zrealizowanych w latach 2013 i 2015. Doliczając dziesięć jednostek, które zostaną dostarczone w ramach obecnie realizowanego zamówienia, Gysev będzie miał w swojej flocie dwadzieścia elektrycznych zestawów trakcyjnych typu Flirt. Nowe i poprzednio dostarczone pojazdy będą mogły działać synchronicznie, zapewniając przewoźnikowi dużą elastyczność w zakresie organizacji rozkładu jazdy.

Nowe pojazdy Flirt dla Gysev mają 208 miejsc siedzących, dwie toalety i spełniają wymagania najnowszych standardów TSI. Pojazdy o długości 77,1 m są o 2,8 m dłuższe od jednostek obecnie użytkowanych przez przewoźnika. Poruszają się z prędkością 160 km/h i w zaledwie 39 sekund osiągają prędkość 120 km/h. Składy mają przestronne strefy wejścia, umożliwiające szybką wymianę pasażerów. Wysoki udział niskiej podłogi w połączeniu z przestronnym wejściem sprawia, że pojazdy są łatwo dostępne dla rodzin z wózkami dziecięcymi, osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz z rowerami. Składy mają klimatyzację, system kamer, WiFi, gniazdka do ładowania urządzeń elektronicznych oraz typowe dla pociągów regionalnych ustawienie siedzeń naprzeciwko siebie.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS