NUMER 11/2019
NUMER 11/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Trako 2019
szukaj
Śledź nas:

Flirt dla Kolei Mazowieckich na torach testowych w Żmigrodzie

| inf. pras. 15.10.2019 235

Flirt dla Kolei Mazowieckich na torach testowych w Żmigrodzie
Fot. KM
Flirt dla Kolei Mazowieckich na torach testowych w Żmigrodzie
Flirt dla Kolei Mazowieckich na torach testowych w Żmigrodzie
Flirt dla Kolei Mazowieckich na torach testowych w Żmigrodzie
Na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie prowadzone są testy typu elektrycznego zespołu trakcyjnego Flirt dla Kolei Mazowieckich.
Jak informują Koleje Mazowieckie, na torze doświadczalnym przeprowadzane są zarówno badania pojazdu prowadzone przez Stadlera, jak i te zlecone między innymi Instytutowi Kolejnictwa. Testy mają na celu potwierdzenie spełnienia wszystkich wymagań aktualnie obowiązujących TSI oraz zgodności z polską infrastrukturą kolejową. Pomyślne przejście badań będzie skutkowało uzyskaniem przez pojazd tzw. homologacji, czyli zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji.  

– Celem prowadzonych testów jest kompleksowe sprawdzenie kluczowych systemów pociągu, między innymi układu napędowego, hamulcowego czy systemu antypoślizgowego tak, aby wyeliminować ewentualne błędy i zapewnić maksymalne bezpieczeństwo podróżnym. Badane są również: system informacji pasażerskiej, klimatyzacja oraz inne systemy mające wpływ na komfort podróży – wyjaśnia Magdalena Dankowska, Dyrektor Projektu w Stadler Polska.

Za sterami testowanego pojazdu zasiedli maszyniści Kolei Mazowieckich. W nocy, dokładnie 1 października, rozpoczęli pierwszy przejazd testowy. – Testy typu są niezbędne, aby uzyskać dopuszczenie pojazdu do ruchu. Po ich przejściu będziemy mieli pewność, że nasi maszyniści mogą bezpiecznie wozić pasażerów. Dla nich też jest to wymagające i trudne zadanie. Prowadząc testowany pojazd, muszą pamiętać o wszystkich zasadach bezpieczeństwa, a jednocześnie przeprowadzać trudne doświadczenia związane z zachowaniem pojazdu w stanach awaryjnych – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

Pojazd Flirt został wyprodukowany w ramach kontraktu ramowego zawartego w styczniu 2018 r. Dostawy nowych pociągów produkowanych w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach zostały zaplanowane w sześciu transzach na podstawie oddzielnych umów wykonawczych. Pojazdy będą zastępowały stopniowo wycofywane elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 Kolei Mazowieckich, poprawiając znacząco komfort i bezpieczeństwo podróżowania w regionie, a także zapewniając nowe możliwości przewozowe. Pierwsza umowa wykonawcza na dostawę sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt, z której pochodzi prezentowany pojazd, została zawarta w maju 2018 r. Pojazdy z tego zamówienia przewidziano do obsługi trasy Warszawa – Działdowo.

Pojazd Flirt dla Kolei Mazowieckich to elektryczny zespół trakcyjny o lekkiej, aluminiowej konstrukcji, a jego nowatorskie rozwiązania techniczne gwarantują niskie zużycie energii elektrycznej. Jest wyposażony w klimatyzację, nowoczesny system informacji wizualno-dźwiękowej, bezprzewodowy dostęp do Internetu, wygodne siedzenia ze składanymi podłokietnikami i stolikami, gniazdka elektryczne oraz nowoczesne toalety. Bezpieczeństwo podróżnym zapewnia monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, defibrylatory oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą lub kierownikiem pociągu w sytuacji awaryjnej. Pojazd jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – posiada platformę ułatwiającą wejście na pokład osobom z ograniczoną mobilnością oraz pętlę indukcyjną dla osób niedosłyszących poprawiającą słyszalność komunikatów. Przewidziano w nim także miejsce do przewozu wózków dziecięcych i rowerów. Porusza się z prędkością maksymalną 160 km/h i mieści 590 podróżnych, w tym 269 osób na miejscach siedzących. Pojazd to także nowa jakość dla obsługi pociągu – ergonomicznie zaprojektowana kabina maszynisty jest wyposażona w komfortowy fotel, urządzenie do chłodzenia i podgrzewania posiłków. Została także zaprojektowana strefa dla kierownika pociągu wyposażona m.in. w ekran monitoringu z możliwością wygłaszania komunikatów.

Elektryczny zespół trakcyjny typu Flirt dla Kolei Mazowieckich jest wyposażony w urządzenia ETCS poziomu 2. (nowoczesny system GUARDIA produkcji Stadlera), który zwiększa bezpieczeństwo ruchu i prowadzenia pojazdu poprzez automatyczną kontrolę prawidłowości postępowania przez maszynistę. Spełnia także wymagania najnowszych standardów TSI oraz aktualnych norm bezpieczeństwa zderzeniowego (EN 15227).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2019
NUMER 11/2019
Trako 2019 za nami! Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zajrzeli na nasze stoisko. Dla tych, którzy nie mieli okazji przyjechać do Gdańska przygotowaliśmy w tym numerze obszerną relację z targów. To oczywiście nie wszystko; piszemy również o integracja oferty ŁKA z autobusami regionalnymi, rozwoju Rail Capital Partners czy wyzwaniach dla przewozów towarowych. W numerze dużo o przyszłości: taborze do obsługi CPK, pociągach na wodór i przebiegu linii Ygrek przez aglomerację kalisko-ostrowską. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5