Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Flirt dla Kolei Mazowieckich na torach testowych w Żmigrodzie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-10-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie prowadzone są testy typu elektrycznego zespołu trakcyjnego Flirt dla Kolei Mazowieckich.

Jak informują Koleje Mazowieckie, na torze doświadczalnym przeprowadzane są zarówno badania pojazdu prowadzone przez Stadlera, jak i te zlecone między innymi Instytutowi Kolejnictwa. Testy mają na celu potwierdzenie spełnienia wszystkich wymagań aktualnie obowiązujących TSI oraz zgodności z polską infrastrukturą kolejową. Pomyślne przejście badań będzie skutkowało uzyskaniem przez pojazd tzw. homologacji, czyli zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji.  

– Celem prowadzonych testów jest kompleksowe sprawdzenie kluczowych systemów pociągu, między innymi układu napędowego, hamulcowego czy systemu antypoślizgowego tak, aby wyeliminować ewentualne błędy i zapewnić maksymalne bezpieczeństwo podróżnym. Badane są również: system informacji pasażerskiej, klimatyzacja oraz inne systemy mające wpływ na komfort podróży – wyjaśnia Magdalena Dankowska, Dyrektor Projektu w Stadler Polska.

Za sterami testowanego pojazdu zasiedli maszyniści Kolei Mazowieckich. W nocy, dokładnie 1 października, rozpoczęli pierwszy przejazd testowy. – Testy typu są niezbędne, aby uzyskać dopuszczenie pojazdu do ruchu. Po ich przejściu będziemy mieli pewność, że nasi maszyniści mogą bezpiecznie wozić pasażerów. Dla nich też jest to wymagające i trudne zadanie. Prowadząc testowany pojazd, muszą pamiętać o wszystkich zasadach bezpieczeństwa, a jednocześnie przeprowadzać trudne doświadczenia związane z zachowaniem pojazdu w stanach awaryjnych – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

Pojazd Flirt został wyprodukowany w ramach kontraktu ramowego zawartego w styczniu 2018 r. Dostawy nowych pociągów produkowanych w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach zostały zaplanowane w sześciu transzach na podstawie oddzielnych umów wykonawczych. Pojazdy będą zastępowały stopniowo wycofywane elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 Kolei Mazowieckich, poprawiając znacząco komfort i bezpieczeństwo podróżowania w regionie, a także zapewniając nowe możliwości przewozowe. Pierwsza umowa wykonawcza na dostawę sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt, z której pochodzi prezentowany pojazd, została zawarta w maju 2018 r. Pojazdy z tego zamówienia przewidziano do obsługi trasy Warszawa – Działdowo.

Pojazd Flirt dla Kolei Mazowieckich to elektryczny zespół trakcyjny o lekkiej, aluminiowej konstrukcji, a jego nowatorskie rozwiązania techniczne gwarantują niskie zużycie energii elektrycznej. Jest wyposażony w klimatyzację, nowoczesny system informacji wizualno-dźwiękowej, bezprzewodowy dostęp do Internetu, wygodne siedzenia ze składanymi podłokietnikami i stolikami, gniazdka elektryczne oraz nowoczesne toalety. Bezpieczeństwo podróżnym zapewnia monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, defibrylatory oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą lub kierownikiem pociągu w sytuacji awaryjnej. Pojazd jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – posiada platformę ułatwiającą wejście na pokład osobom z ograniczoną mobilnością oraz pętlę indukcyjną dla osób niedosłyszących poprawiającą słyszalność komunikatów. Przewidziano w nim także miejsce do przewozu wózków dziecięcych i rowerów. Porusza się z prędkością maksymalną 160 km/h i mieści 590 podróżnych, w tym 269 osób na miejscach siedzących. Pojazd to także nowa jakość dla obsługi pociągu – ergonomicznie zaprojektowana kabina maszynisty jest wyposażona w komfortowy fotel, urządzenie do chłodzenia i podgrzewania posiłków. Została także zaprojektowana strefa dla kierownika pociągu wyposażona m.in. w ekran monitoringu z możliwością wygłaszania komunikatów.

Elektryczny zespół trakcyjny typu Flirt dla Kolei Mazowieckich jest wyposażony w urządzenia ETCS poziomu 2. (nowoczesny system GUARDIA produkcji Stadlera), który zwiększa bezpieczeństwo ruchu i prowadzenia pojazdu poprzez automatyczną kontrolę prawidłowości postępowania przez maszynistę. Spełnia także wymagania najnowszych standardów TSI oraz aktualnych norm bezpieczeństwa zderzeniowego (EN 15227).
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5