NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Filmowcy na moście w Pilchowicach. Nie chodzi o „Mission: Impossible”

| Roman Czubiński 10.08.2020 50

Filmowcy na moście w Pilchowicach. Nie chodzi o „Mission: Impossible”
Most kolejowy w Pilchowicachfot. Sebastian Łuczywo
Przez najbliższych 10 dni na moście i zaporze w Pilchowicach Jan Jakub Kolski będzie realizował zdjęcia do filmu „Republika Dzieci” – informuje Onet. Twórcy filmu zapewniają, że – w odróżnieniu od ekipy niesławnej „Mission: Impossible” – zamierzają pracować z pełnym poszanowaniem obiektów zabytkowych.
Polska ekipa będzie realizowała zdjęcia w okolicach mostu i zapory od jutra do 20 sierpnia. Jak uprzedzają władze gminy Wleń, dostęp do tych miejsc będzie w tym czasie dla mieszkańców i turystów utrudniony. Reżyser ze swej strony zapewnia, że most nie ucierpi podczas kręcenia filmu, a po zakończeniu zdjęć zostanie przywrócony do wcześniejszego stanu.

Fabuła filmu „Republika Dzieci” jest osnuta wokół podróży w czasie oraz między wymiarami. Niektórzy z bohaterów to postaci, które „uciekły” z obrazów Jacka Malczewskiego i innych malarzy młodopolskich. Most i położona przy nim zapora odgrywają w scenariuszu ważną rolę: jeden z wątków to zbliżające się zalanie dużych obszarów z powodu budowy elektrowni wodnej. Nie wiadomo na razie, kiedy nowy film familijno-przygodowy trafi do kin.

Most w ciągu linii 283 nad Jeziorem Pilchowickim stał się znany w całej Polsce po nagłośnieniu planów jego wysadzenia w powietrze przez ekipę kręcącą siódmą część „Mission: Impossible”. Wiadomość ta wywołała masowe protesty przeciw niszczeniu zabytku w imię realizacji płytkich produkcji popkulturowych, które w dodatku nie przełożą się nawet na promocję Polski za granicą. Amerykańscy producenci, wbrew twierdzeniom polskiego rządu, nie zadeklarowali nawet finansowej rekompensaty za spowodowane zniszczenia. Filmowcy – i, niestety, polskie Ministerstwo Kultury - usiłowali bagatelizować problem, kwestionując wartość zabytkową mostu. Związane ze sprawą kłamstwa obaliliśmy m.in. w tym artykule.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Warte uwagi

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5