Partnerzy serwisu:
Biznes

EY chwali wybrany model restrukturyzacji Przewozów Regionalnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
04-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Michał Szymajda

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
EY chwali wybrany model restrukturyzacji Przewozów Regionalnych
Dotychczasowy sposób działania Przewozów Regionalnych obarczony był jedną podstawową wadą, jakim był brak silnego udziałowca – wynika z raportu, jaki przygotowała firma doradcza EY.

– Z naszego punktu widzenia poważną wadą w dotychczasowym modelu działania spółki było to, że jej udziałowcami jest kilkunastu marszałków o często diametralnie różnym zdaniu na temat funkcji, jaką mają spełniać Przewozy. Wynika to z różnych kwestii, począwszy od tego, że marszałkowie mają też własne koleje samorządowe, a skończywszy na różnej skali inwestycji w tabor w różnych regionach – tłumaczy Łukasz Zalicki z firmy doradczej EY odpowiadający za przygotowanie rapotu dot. kondycji spółki.

Brak długoletnich kontraktów przekłada się na wyniki finansowe

– Jeśli proces restrukturyzacji i dokapitalizowania firmy ma się zacząć, musimy mieć pewność, że firma otrzyma 5-letnie kontrakty na wykonywanie przewozów w regionach. To, że takich kontraktów w Polsce prawie nie ma, ma przełożenie na kondycje spółek przewozowych, które pozbawione są perspektyw na swoją działalność i m.in. z tego powodu odmawia się im kredytów na zakup taboru. Na zachodzie Europy podstawą działalności są 7- lub nawet 12-letnie kontrakty – dodał Zalicki.

EY badał kilka możliwości restrukturyzacji spółki. Ostatecznie poważnie zajęto się dwoma rozwiązaniami: podzielenia firmy na kilka silnych oddziałów regionalnych, bądź wprowadzenia decydującego inwestora i zachowanie Przewozów Regionalnych jako całości. Ostatecznie zwyciężyła ta druga koncepcja.

Z opracowania EY wynika, że model restrukturyzacji Przewozów Regionalnych został wybrany, ponieważ jest najprostszy do realizacji i rokuje powodzenie projektu. Jeden główny udziałowiec, którym, decyzją minister Marii Wasiak, ma stać się Agencja Rozwoju Przemysłu, wpłynie dobrze na stabilność rynkową spółki.

W 2014 roku przychody były wyższe niż koszty operacyjne

Wiceprezes Przewozów Regionalnych Wojciech Kroskowski udowadniał, że Przewozy poczyniły już kroki naprawcze i brakuje niewiele, by firma nie przynosiła strat.

– Za rok zeszły przychody ze sprzedaży biletów i dotacji przewyższą prawdopodobnie o 19 milionów koszty operacyjne. Wciąż będziemy jednak około 26 milionów pod kreską, ponieważ płacimy za obsługę długów i wykonujemy najpilniejsze modernizacje. Ten rok chcemy już zakończyć brakiem strat, bądź nawet zyskiem. Mając pieniądze na restrutkuryzację z ARP, rozpoczniemy programy dobrowolnych odejść i z czasem kupimy tabor, który wpłynie na zmniejszenie kosztów działalności – powiedział członek zarządu PR.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5