Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Estonia zakontraktowała swój najdłuższy odcinek Rail Baltiki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
25-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-09-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Estonia zakontraktowała swój najdłuższy odcinek Rail Baltiki
fot. Rail Baltic Estonia
Na początku września Rail Baltic Estonia podpisała kontrakt na budowę 17,2-kilometrowego odcinka linii w prowincji Rapla. To dotąd najdłuższy zakontraktowany odcinek przyszłej linii kolejowej na terenie Estonii.

Rail Baltic Estonia podpisała umowę z konsorcjum Verston i Järelpinge Inseneribüroo 3 września. Jej wartość to ok. 87,8 mln euro netto. – Dzięki tej umowie objęliśmy kontraktami jedną czwartą głównego szlaku estońskiej części linii kolejowej i jest to jednocześnie najdłuższy odcinek, co do którego udało nam się dotychczas osiągnąć porozumienie – powiedział Anvar Salomets, prezes zarządu zarząd Rail Baltic Estonia. Na realizację robót przeznaczono 48 miesięcy, co oznacza, że powinny one zakończyć się we wrześniu 2028 r.

Prace będą prowadzone na odcinku Alu – Kärpla. Największą część kontraktu będzie stanowić nasyp. Wybudowanych zostanie pięć obiektów inżynieryjnych (mosty kolejowe na rzecz Vigala i Rõue, dwa przejścia dla zwierząt i jeden wiadukt drogowy), a także 78 przepustów. Wybudowane zostaną perony stacji Rapla, a także 2,7 km ekranów dźwiękoszczelnych. Na tym odcinku, w ramach innej umowy, wybudowano już kilka obiektów inżynieryjnych.

Obecnie w Estonii umowami objętych jest już 65 km linii, a do końca roku kontrakty mają objąć ponad 70 km linii – to jest 1/3 estońskiej trasy. W sumie na terenie Krajów Bałtyckich w ramach projektu Rail Baltiki powstać ma 870 km normalnotorowej linii kolejowej o rozstawie 1435 mm. Połączenie ma być gotowe w 2030 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Łotwa: Ruszają zasadnicze prace przy Rail Baltice w kierunku Litwy

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na projekt połączenia portu Muuga z Rail Baltiką

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2025

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Łotwa: Ruszają zasadnicze prace przy Rail Baltice w kierunku Litwy

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na projekt połączenia portu Muuga z Rail Baltiką

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij