Partnerzy serwisu:
Pasażer

Estonia z przetargiem na Rail Baltikę za 1 mld euro

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Estonia z przetargiem na Rail Baltikę za 1 mld euro
fot. Rail Baltica
Spółka Rail Baltic Estonia ogłosiła duży przetarg na budowę dwóch odcinków głównej trasy między węzłem Ülemiste w Tallinie a Parnawą oraz między Parnawą a granicą z Łotwą. Wartość zamówień szacowana jest na 932 mln euro.

– Wpływ tej budowy na naszą gospodarkę jest wyraźnie pozytywny, przynosząc do budżetu państwa szacunkowe wpływy podatkowe na ponad 650 mln euro. Teraz świętujemy ważny kamień milowy w rozwoju Rail Baltiki, ogłaszając największy przetarg infrastrukturalye w historii kraju, których wartość sięga prawie miliarda euro – mówi Vladimir Svet, minister infrastruktury Estonii.

W jednym przetargu wybranych zostanie dwóch wykonawców. Ten, który zdobędzie największą liczbę punktów, zdobędzie kontrakt na budowę nawierzchni torowej Ülemiste – Parnawa oraz podbudowy na odcinku Tootsi – Parnawa. Szacunkowa wartość zamówienia to 394 mln euro. Drugi z kolei wykonawca zdobędzie zamówienie na projekt i budowę odcinka Parnawa – Ikla. Jego wartość szacowana jest na 332 mln euro.

Łączna szacowana wartość obu kontraktów to 726 mln euro, ale po uwzględnieniu opcji na zakup materiałów strategicznych (m.in. szyn, podkładów, rozjazdów i podsypki) ich wartość może sięgnąć 932 mln euro. Harmonogram zakłada, że w latach 2025-26 będzie powstać dokumentacja projektowa i przeprowadzone zostaną prace przygotowawcze. Samą budowę przewidziano w okresie od 2026 r. do 2030 r.

W sumie na terenie Krajów Bałtyckich powstać ma 870 km normalnotorowej linii kolejowej o rozstawie 1435 mm: 392 km na Litwie, 265 km na Łotwie i 213 km w Estonii. Obecnie zakłada się uruchomienie połączeń w 2030 r. Infrastruktura będzie dostosowana do prędkości 249 km/h.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Łotwa: Ruszają zasadnicze prace przy Rail Baltice w kierunku Litwy

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na projekt połączenia portu Muuga z Rail Baltiką

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2025

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Łotwa: Ruszają zasadnicze prace przy Rail Baltice w kierunku Litwy

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na projekt połączenia portu Muuga z Rail Baltiką

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij