NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)

| Michał Szymajda 23.09.2022 2,7k

Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Fot. ms, rynek-kolejowy
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Elektryczny Flirt dla Walii z dieslowskim silnikiem i bateriami na Innotrans 2022 (zdjęcia)
Flirt dla Transport for Wales wygląda inaczej niż Flirty sprzedawane na rynku kontynentalnym. Zmieniono mu czoło, aby wyglądał nowocześniej, podkreślono tym samym dynamikę pojazdu. Co ciekawe – podobne przody mają pojazdy, które Stadler produkuje z przeznaczeniem do kursowania z prędkością 200 km/h, na przykład na rynek norweski.
24 Flirty z zamówionych 35 pojazdów będą mogły operować na torach na trzy sposoby: dzięki pantografom i sieci trakcyjnej, dzięki silnikowi spalinowemu, oraz dzięki bateriom. Silnik spalinowy będzie mógł być wykorzystywany do ładowania baterii, dzięki czemu możliwa będzie cicha jazda bez emisji spalin tam gdzie nie ma sieci trakcyjnej, lub tam, gdzie wymagają tego ograniczenia środowiskowe. Dzięki zamówieniu tak specyficznego taboru nie będzie konieczności elektryfikacji linii kolejowych w okolicach Cardiff w południowej Walii. Rozwiązanie wybrane przez Transport for Wales okazało się tańsze. Zarówno dwa silniki spalinowe, jak i baterie, zabudowano w dodatkowym członie pojazdu, w którym nie ma miejsc dla pasażerów (można się przez niego jedynie przemieszczać).

Wszystkie pociągi wyposażone są w klimatyzację, są miejsca dla wózków inwalidzkich i sześciu rowerów, zabudowano specjalnie zaprojektowane dla pojazdów wyświetlacze informacji pasażerskiej. Wnętrze jest w stonowanych barwach: dominują odcienie szarości. Zdecydowano o montażu bardzo wygodnych foteli pasażerskich. Według zapowiedzi Stadlera, pociągi mają być niezwykle ciche.

Transport for Wales zamierza wprowadzić pociągi do obsługi pasażerów jeszcze w 2022 roku. – Ten pociąg ma przekonujące referencje środowiskowe i przyniesie skokową poprawę w podróżach pasażerskich w Walii. Stadler wspiera dekarbonizację kolei, zarówno w Walii, jak i poza nią – powiedział Ralf Warwel, dyrektor ds. sprzedaży na Wielką Brytanię i Irlandię w firmie Stadler.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Walia (3)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Walia (3)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5