Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

DSDiK przejęła linię ze Strzegomia do Marciszowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
DSDiK przejęła linię ze Strzegomia do Marciszowa
Fot. Gminne Wiadomości Strzegom
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei poinformowała właśnie o tym, iż przejęła w zarząd dwa kolejne odcinki linii kolejowych, a więc króciutki fragment linii 331 oraz prawie 30-kilometrowy odcinek linii 302, ze Strzegomia do Marciszowa.

Województwo dolnośląskie regularnie przejmuje na własność linie kolejowe o znaczeniu regionalnym bądź lokalnym. Do tej pory region przejął już odcinki prowadzące do Karpacza, Świeradowa czy Bielawy. Łącznie, samorząd województwa dysponuje już około 300 kilometrami torów kolejowych, które stara się rewitalizować. Do wspomnianej Bielawy pociągi kursują już od ponad 3 lat, a prace rewitalizacyjne trwają już w przypadku linii do Świeradowa-Zdroju, Karpacza (dokładniej pierwszego odcinka tej trasy - do Mysłakowic) oraz fragmentu linii 310. Region ma jednak plany odnośnie przywrócenia połączeń chociażby do Góry czy Złotoryi, a w kończącym się roku pociągi Kolei Dolnośląskich wróciły już do Chocianowa oraz do Sobótki.

Teraz Dolnośląska Służba Dróg i Kolei poinformowała o tym, że dyrektor tej spółki, Leszek Loch, podpisał akt notarialny w sprawie przejęcia na rzecz województwa dolnośląskiego dwóch kolejnych fragmentów sieci kolejowej, a mianowicie odcinka linii 331 w miejscowości Roztoka (przejęty odcinek ma około 1,3 km długości) oraz prawie 30-kilometrowego odcinka linii 302, pomiędzy Strzegomiem a Marciszowem.

Linia 302 na omawianym odcinku jest w znacznej mierze nieprzejezdna, a do przewozów towarowych jest wykorzystywana tylko na odcinku między Strzegomiem a Grabiną Śląską. W ciągu nieprzejezdnego odcinka znajduje się natomiast miejscowość Bolków. Przekazany odcinek został pozbawiony pociągów pasażerskich w 1996 roku. Na linii 331 (łączącej Jawor z Roztoką) regularne pociągi pasażerskie przestały kursować już w 1991 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

12 ofert na rewitalizację połowy linii do Karpacza i Kowar

Infrastruktura

Kto zaplanuje Kolej Zagłębia Miedziowego? 7 ofert

Infrastruktura

Dolny Śląsk walczy o kolej do Srebrnej Góry

Pasażer

Dolny Śląsk walczy o kolej do Srebrnej Góry

Jakub Rösler 03 lutego 2022

Zobacz również:

12 ofert na rewitalizację połowy linii do Karpacza i Kowar

Infrastruktura

Kto zaplanuje Kolej Zagłębia Miedziowego? 7 ofert

Infrastruktura

Dolny Śląsk walczy o kolej do Srebrnej Góry

Pasażer

Dolny Śląsk walczy o kolej do Srebrnej Góry

Jakub Rösler 03 lutego 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5