Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dostawy Griffinów do PKP Intercity przyspieszone. Będą też hybrydy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dostawy Griffinów do PKP Intercity przyspieszone. Będą też hybrydy
fot. M. SzymajdaGriffin na moście średnicowym w Warszawie
Jeszcze przed wakacjami PKP Intercity rozstrzygnie postępowanie przetargowe dotyczące zakupu dwutrakcyjnych jednostek. Jedyną ofertę złożył tu Newag i najprawdopodobniej zostanie ona przyjęta.

Przetarg na dostawę aż 35 zespołów trakcyjnych mogących poruszać się poza siecią trakcyjną dzięki silnikowi spalinowemu oraz w sposób zwykły dla elektrycznych pojazdów pod siecią, zorganizowano na przełomie 2023 i 2024 roku. Wygląda na to, że po złożeniu jednej oferty przez Newag dochodzimy do jego szczęśliwego finału. Propozycja nowosądeckiego producenta mieści się bowiem w budżecie. – Przetarg rozstrzygniemy za około 2, może 3 tygodnie – zapowiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Malinowski wspomniał też, że Newag, w porozumieniu z PKP Intercity, przyspieszy dostawy elektrowozów Griffin. Mowa o pojazdach, które są jednosystemowe, przeznaczone do ruchu wyłącznie w Polsce, z prędkością maksymalną 160 km/h. Od maja aż 4 elektrowozy miesięcznie mają wchodzić na stan operatora. Dostawy wszystkich 20 sztuk z zamówienia złożonego w marcu 2023 należy się spodziewać z końcem lata.

– Z końcem roku PKP Intercity będzie już w zupełnie innej sytuacji taborowej. Na razie musimy jeszcze lokomotywy pożyczać od innych operatorów, jednak szybsze dostawy wpłyną na koniec tego procesu. Newag zapewnił ponadto, że wkrótce pojawi się możliwość odbioru lokomotyw wielosystemowych Griffin 200 – dodał Malinowski. Dostawa tych pojazdów do PKP Intercity jest sporo opóźniona, o czym piszemy tutaj.

Szef PKP Intercity dodał, że wejście do służby nowych Griffinów (także Griffinów 200) będzie skutkował zakończeniem eksploatacji serii EP09. Spółka nie będzie już prowadziła ich napraw głównych, które okazały się być trudne do wykonania, czasochłonne i kosztowne. Zdaniem Malinowskiego za maksymalnie 3 lata skończy się era liniowego wykorzystania tych pojazdów w PKP Intercity. Z prędkością 160 km/h i więcej będę kursować Griffiny.

Malinowski powiedział też, że mocno przekroczony budżet w przetargu na lekkie lokomotywach manewrowe, skłania spółkę do poszukiwania innych, znacznie tańszych rozwiązań w zakresie pracy manewrowej. Kolejnego przetargu na manewrówki raczej więc nie będzie.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP IC nie będzie konkurować z przewoźnikami regionalnymi

Biznes

PKP IC nie będzie konkurować z przewoźnikami regionalnymi

Roman Czubiński, Łukasz Malinowski 21 maja 2024

PKP Intercity ożywia odstawione wagony

Tabor i technika

PKP Intercity ożywia odstawione wagony

Michał Szymajda 20 maja 2024

PKP Intercity: Wagony sypialne będą wracać na tory

Tabor i technika

PKP Intercity: 2,2 mln pasażerów w długą majówkę

Pasażer

PKP Intercity: 2,2 mln pasażerów w długą majówkę

inf. pras., oprac. ms. 07 maja 2024

Zobacz również:

PKP IC nie będzie konkurować z przewoźnikami regionalnymi

Biznes

PKP IC nie będzie konkurować z przewoźnikami regionalnymi

Roman Czubiński, Łukasz Malinowski 21 maja 2024

PKP Intercity ożywia odstawione wagony

Tabor i technika

PKP Intercity ożywia odstawione wagony

Michał Szymajda 20 maja 2024

PKP Intercity: Wagony sypialne będą wracać na tory

Tabor i technika

PKP Intercity: 2,2 mln pasażerów w długą majówkę

Pasażer

PKP Intercity: 2,2 mln pasażerów w długą majówkę

inf. pras., oprac. ms. 07 maja 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5