NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dostawa piętrowych Kissów Stadlera do Rosji zawieszona

| Jakub Madrjas 10.03.2016 366

Dostawa piętrowych Kissów Stadlera do Rosji zawieszona
Fot. Stadler
Dostawa piętrowych pociągów Kiss Stadlera do Rosji została zawieszona. Trwa renegocjacja umowy.
W 2013 roku Stadler Rail wygrał przetarg na dostawę 25 piętrowych pociągów Kiss (łącznie 118 wagonów) dla rosyjskiego przewoźnika Aeroexpress. Wartość kontraktu to 381 mln euro. 

Efekt sankcji

Pierwszy pojazd został bez przeszkód dostarczony do Moskwy w listopadzie 2014 roku. Wyprodukował go zakład firmy w Alternheim w Szwajcarii. Od piątego egzemplarza produkcję przejął zakład w Mińsku białoruskim. W maju 2015 na testach w Rosji były już dwa pociągi, jednak kolejne egzemplarze wciąż nie zostały przekazane. 

– Ze względu na sytuację polityczno-gospodarczą, w tym konflikt Rosji z Ukrainą, sankcje gospodarcze i dewaluację kursu rubla umowa jest obecnie renegocjowana, a dostawa pociągów została zawieszona – mówi "Rynkowi Kolejowemu" rzeczniczka Stadlera Marta Jarosińska. Pierwotnie w połowie tego roku wszystkie 25 pociągów miało już być na torach, ale wciąż nie udało się znaleźć konsensusu. Pięć pociągów pierwotnie wyprodukowanych dla Aueroexpressu kupił już Azerbejdżan.

To nie jedyne zamówienie europejskich producentów taboru, które z powodu sankcji i spadku kursu rubla zostało zawieszone. Podobnie rzecz ma się z dostawą tramwajów Pesa Foxtrot dla Moskwy.

Piętrowe i dostosowane do zimy

Pojazdy Kiss dla Aeroexpressu mają jeździć do trzech podmoskiewskich lotnisk. Zostały zaprojektowane w taki sposób, aby mogły stawić czoło trudnym warunkom pogodowym panującym w Rosji (temperaturom między -50°C a +40°C). W konstrukcji wykorzystano doświadczenia z budowy i eksploatacji pojazdów typu Flirt produkowanych dla Finlandii, Norwegii, Estonii i Białorusi.

Pudła pojazdów wykonano z aluminium. Do dyspozycji pasażerów są przedziały biznesowe i ekonomiczne. Wnętrza są w pełni klimatyzowane, przestronne i komfortowe. Pojazdy posiadają odpowiednio 84 + 616 i 84 + 312 miejsc siedzących i 8 miejsc rozkładanych. Fotele umieszczono w konfiguracji 2 + 2 i 2 + 3 naprzeciw siebie. Liczba miejsc stojących wynosi 842 lub 523 (7 os/m²), co wynika z szerszej skrajni.

Pojazdy są wyposażone w system multimedialny z wyświetlaczami full hd, system monitoringu (64 kamery wewnętrzne i zewnętrzne), WI-Fi, toalety w każdym wagonie, w tym jedną dla osób niepełnosprawnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rosja (428)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rosja (428)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5