NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

Dolny Śląsk z Przewozami Regionalnymi do 2030 roku

| Michał Szymajda 10.12.2018 349

Dolny Śląsk z Przewozami Regionalnymi do 2030 roku
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Województwo dolnośląskie zawrze z Przewozami Regionalnymi umowę na wykonywanie przewozów pasażerskich bez przetargu. Umowa będzie obowiązywać od końca roku 2021 do końca 2030, ale trzeba wziąć pod uwagę to, że Polregio ma zapewnioną pracę przewozową w tym województwie także do końca 2021 roku.
Dolnośląskie jest kolejnym województwem, które przekazuje część pracy przewozowej w ręce Polregio, na okres do 2030 roku. To ostatnia chwila, w myśl unijnego prawa, żeby wykonać taki ruch. Marszałkowie województw, którzy nie mają podpisanych umów z marszałkami na okres po 2020 roku, muszą zdecydować czy powierzyć im umowy i na jaki okres (maksymalnie do końca 2030) i ogłosić to do końca grudnia 2019, z rocznym wyprzedzeniem, przed początkiem obowiązywania umowy. Umowa z Polregio na Dolnym Śląsku wygasa w końcu 2021, wtedy zacznie obowiązywać nowy dokument.

Marszałek poinformował, że Przewozy Regionalne otrzymają następujące trasy do obsadzenia:

• Wrocław Gł. – Oleśnica – (Ostrów Wielkopolski), po linii 271, 143, 766, 281 i 355 
• Wrocław Gł. – Jelcz Laskowice – (Opole Gł.), linia 132 i 277 
• Wrocław – Wołów – Ścinawa – Głogów – (Zielona Góra), linia 273 
• (Poznań Gł. ) – Rawicz - Wrocław – Kłodzko – Bystrzyca Kłodzka – Międzylesie (linia 276), a także Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (w obu przypadkach: dla kilku par połączeń z Poznania, które obecnie stanowią wzmocnienie pociągów KD na tej trasie),
• Oleśnica – (Namysłów – Kluczbork), linia 143 
• Wrocław – (Brzeg – Opole Gł./Nysa), linia 132 
• (Gorlitz) – Zgorzelec – Węgliniec – (Żary), linie 274, 778, 278, 282 

Będą to więc trasy, po których Przewozy Regionalne na Dolnym Śląsku kursują także w tym momencie. Przewozy Regionalne do 2030 roku będą musiały spełnić warunek „zapewnienia punktualności i niezawodności na poziomie co najmniej 95%”.

Wartość usługi bez podatku (netto), realizowanej przez niemal 10 lat, określono na 336,2 mln zł. Do przejechania zaplanowano 30,2 miliona km. W teorii tak długi kontrakt powinien pozwolić Przewozom Regionalnym na wystaranie się o kredyt na sfinansowanie modernizacji lub zakupu nowych pociągów. Warto podkreślić, że Koleje Dolnośląskie mają powierzone zadania przewozowe do 2026. Po tym czasie, jeśli nic się nie zmieni do końca tego roku, w 2026 roku region będzie musiał zorganizować konkurs na obsługę linii, gdzie obecnie kursuje KD.

Więcej a propos nowych zasad powierzenia przewozów i umów marszałków z innymi przewoźnikami piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5