Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dolny Śląsk. Infrakol zrewitalizuje linię do Mysłakowic

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-04-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dolny Śląsk. Infrakol zrewitalizuje linię do Mysłakowic
fot. MIGORMCZ, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Kilkanaście dni temu województwo dolnośląskie otworzyło oferty w przetargu na rewitalizację części linii kolejowej 308, od Jeleniej Góry do Mysłakowic. Teraz wybrano wykonawcę, którym została firma Infrakol. To pierwszy etap prac, które mają pozwolić na powrót pociągów do Karpacza oraz Kowar.

Karpacz oraz Kowary od lat są pozbawione połączeń kolejowych. Ten stan rzeczy chcą zmienić władze województwa dolnośląskiego, które planują zrewitalizować linie kolejowe prowadzące do tych miast. W tym celu samorząd przejął linie 308 oraz 340, pozwalające odpowiednio na dojazd do Kowar oraz Karpacza.

Przejęcie niezbędnej infrastruktury nastąpiło niecały rok temu, a województwu już udało się zdobyć dofinansowanie na rewitalizację fragmentu linii 308 z funduszu inwestycji strategicznych (Polski Ład) oraz ogłosić przetarg na to zadanie. Opisywaliśmy już samo postępowanie, a także informowaliśmy o otwarciu ofert, które nastąpiło kilkanaście dni temu.

Teraz okazało się, iż Dolnośląska Służba Dróg i Kolei, która jest odpowiedzialna za postępowanie, już wybrała wykonawcę dla tego zadania. Prace wykona firma Infrakol, która wyceniła prace na niewiele ponad 20,135 miliona złotych. Rewitalizacja fragmentu linii 308 do Mysłakowic jest pierwszym etapem powrotu pociągów do Karpacza i Kowar. W Mysłakowicach bowiem zaczyna swój bieg linia 340, biegnąca właśnie do Karpacza, a do Kowar prowadzi dalszy odcinek lk 308.

Jak pisaliśmy, region planuje wstępnie uruchamianie 8 par pociągów zarówno do Kowar jak i do Karpacza, a pociągi miałyby tam docierać już pod koniec 2023 roku, choć wszystko jest zależne od pozyskania finansowania potrzebnego do dalszych rewitalizacji. Jak na razie nie ogłoszono kolejnych przetargów w tej sprawie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5