NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska

| Jakub Madrjas 24.02.2022 5,8k

Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska
Wiz. PKP PLK
Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska
Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska
Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska
Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska
PKP PLK ogłosiła kolejny duży przetarg – na modernizację odcinka Lębork – Słupsk do 200 km/h i budowę drugiego toru. Inwestycja warta 1,5 mld zł na razie nie ma finansowania.
Wiceminister Andrzej Bittel rozpoczął konferencję od wyrazów wsparcia dla Ukrainy. Podkreślił, że briefing w sprawie nowych inwestycji kolejowych został zorganizowany po to, żeby "nie wpisywać się w próby destabilizacji wolnego świata" wykonywane przez Kreml. Szerszą wypowiedź wiceministra w tej sprawie zamieściliśmy tutaj.

Już 12 mld złotych w przetargach, ale finansowania nie ma

Samą inwestycję przedstawił prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. Ogłaszany właśnie przez PLK przetarg dotyczy linii nr 202 na odcinku Lębork – Słupsk; to kolejne postępowanie na tej linii po ogłoszonym przetargu na prace na samej stacji Słupsk. Nowe zamówienie ma szacunkową wartość 1,5 mld zł co oznacza, że zarządca ogłosił od początku roku przetargi warte ok. 12 mld złotych

Wybór wykonawcy planowany jest na przełomie III i IV kwartału 2022 roku. – Jeśli będziemy mieć zapewnione finansowanie czy to z programu Feniks, czy też z innych źródeł – podkreślił prezes Merchel. Więcej na temat planów PKP PLK można przeczytać w naszym wywiadzie z prezesem spółki.

Dwa tory do Słupska i 200 km/h


Jak poinformowano na konferencji, po realizacji inwestycji linii nr 202 będzie dwutorowa na całej długości. Pociągi towarowe osiągną prędkość do 120 km/h, pasażerskie do 200 km/h – w tym celu zlikwidowane i zastąpione tunelami i wiaduktami zostaną wszystkie przejazdy w poziomie szyn. 

W ramach inwestycji zaplanowana jest budowa dwóch nowych przystanków: Runowo i Łebień, odbudowa przystanku w Siemianicach, modernizacja siedmiu istniejących stacji i przystanków, montaż nowego sterowania ruchów i modernizacja obiektów inżynieryjnych.

Podczas konferencji zapowiedziano skrócenie czasu przejazdu o ok. 10 minut na odcinku Lębork – Słupsk, podając jednak czas podróży przed przebudową "ok. 40 minut". Gdy jednak spojrzymy w rozkład jazdy, to już dziś pociąg IC Gryf pokonuje ten odcinek w 33 minuty, TLK Lubomirski w 31 minut, a IC Albatros czy pociągi Pendolino – w 29 minut. Będziemy jeszcze wyjaśniać kwestię skrócenia czasu przejazdu.

Cała linia 202 ma być gotowa w 2026 roku

Jak zakłada PKP PLK, wykonawca dostanie 30 miesięcy na realizację prac. Jednocześnie kończy się opracowywanie dokumentacji projektowej na odcinek Gdynia Chylonia – Lębork, a przetarg na realizację (wraz z dobudową torów aglomeracyjnych do Wejherowa) planowany jest na przełomie roku. Jak poinformował prezes Merchel, cały odcinek Gdynia – Słupsk ma być gotowy w 2026 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5