Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dlaczego PKP Intercity wynajmuje lokomotywy elektryczne?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dlaczego PKP Intercity wynajmuje lokomotywy elektryczne?
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Intercity przyznaje, że plan wynajmu lokomotyw elektrycznych związany jest z brakiem możliwości terminowego wykonania przeglądów poziomu P4.

W tym tygodniu na stronach PKP Intercity pojawił się konkurs ofert, którego celem jest znalezienie firmy, która wypożyczy spółce 10 elektrowozów. Do tej pory przewoźnik korzystał z pomocy firm zewnętrznych w tym zakresie tylko w wyjątkowych okolicznościach i gdy chodziło o lokomotywy wielosystemowe, których ma bardzo mało, a których potrzebuje do prowadzenia pociągów za granicą. Teraz Intercity szuka lokomotyw do ruchu krajowego i to nawet takich, które mogą jeździć z prędkością 125 km/h.

Zapytaliśmy, dlaczego PKP Intercity decyduje się na takie rozwiązanie, a także o to, czy spółce brakuje własnych lokomotyw EP09 (zdolnych poruszać się z prędkością 160 km/h) do realizacji rozkładu jazdy. Zapytaliśmy też, ile z posiadanych lokomotyw EP09 jest zdolnych teraz prowadzić pociągi, a ile oczekuje na naprawy okresowe.

– Postępowanie na dzierżawę lokomotyw elektrycznych wynika z konieczności uzupełnienia taboru w miejsce pojazdów skierowanych na przeglądy i naprawy – napisała w odpowiedzi Agnieszka Serbeńska z biura prasowego spółki. Dodaje, że na rynku wykonawców jest za mało podmiotów świadczących usługi utrzymania lokomotyw na poziomie P4 (do wykonania których obliguje cykl przeglądowo-naprawczy określony w Dokumentacji Systemu Utrzymania), mogących spełnić potrzeby spółki w okresach szczytów przewozowych.

Dlatego nie wszystkie własne lokomotywy spółki będą zdolne do prowadzenia pociągów od nowego rozkładu jazdy 2022/2023. Problem ten dotyczy zwłaszcza pojazdów EP09, po ogłoszeniu upadłości Olkolu, który dotychczas zajmował się naprawą tych pojazdów. Możliwości ich przeglądów w Remtraku są wciąż mocno ograniczone. Na początku roku Adam Laskowski, ówczesny członek zarządu PKP Intercity mówił, że problemy ze znalezieniem wykonawców innych niż Remtrak nie spowodują kłopotów z prowadzeniem pociągów z prędkością 160 km/h. Jak widać, aby nie spowodowały, przewoźnik musi lokomotywy leasingować.

– Obecnie część pojazdów przewoźnika, w tym lokomotyw EP09, już przebywa w naprawie bądź, zgodnie z harmonogramami, na nie oczekuje – napisała dość enigmatycznie Agnieszka Serbeńska.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5