Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Zapadł się nowy peron na stacji w Zakopanem [film]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Zaledwie dwa miesiące cieszył oko nowy peron wyremontowanej stacji w Zakopanem. Obecnie na kilkudziesięciu metrach konstrukcja zapadła się do środka.

Od kilku dni wyłączony z użytkowania pasażerów jest fragment jednego z dwóch czynnych peronów na gruntownie zmodernizowanej stacji w Zakopanem (pasażerowie mogą jednak bezpiecznie opuszczać pociągi). Został on zabezpieczony palikami i taśmą ostrzegawczą. Przyczyną jest widoczne gołym okiem zapadnięcie się obiektu w miejscu gdzie istniało odwodnienie. Także niektóre płyty peronowe nie leżą już równo obok siebie.

Prace przy peronie nr 2 zakończono w wielkim pośpiechu 21 grudnia, aby zdążyć z uruchomieniem pociągów z Krakowa pod Tatry następnego dnia. To się udało, ale, jak widać, odbiło się na jakości wykonawstwa. Poprosiliśmy w tej sprawie o komentarz zarówno wykonawcy – ZUE, jak i PKP Polskich Linii Kolejowych.

Było ryzyko poprawek

– Prace związane z przebudową peronów stacji Zakopane z przyczyn niezależnych były prowadzone w okresie zimowym przy dużych temperaturach ujemnych i opadach śniegu, ze względów społecznych, głównym celem zamawiającego i wykonawcy było przywrócenie linii do ruchu od dnia 22 grudnia.

Strony miały świadomość niesprzyjających warunków pogodowych, jak również ryzyka, że część wykonanych w takich warunkach prac może wymagać poprawy w okresie wiosennym. I niestety te przewidywania się urzeczywistniły.

Tym niemniej, najważniejsze mając na uwadze interes pasażerów, było dopuszczenie stacji do ruchu przed świętami Bożego Narodzenia, co się udało.

Stacja jest cały czas w przebudowie – budowany jest peron 3 i 4. Obszar powstałych uszkodzeń został zabezpieczony, w dniu dzisiejszym zostaną rozpoczęte prace naprawcze. Poprawki zostaną wykonane w najbliższym możliwym terminie – ani wykonawca, ani zamawiający nie przewidują wyłączenia stacji z użytku w związku z zaistniałą sytuacją – napisało ZUE.

PLK: Podmycie nawierzchni peronu

– Na stacji Zakopane stwierdzono podmycie nawierzchni fragmentu peronu. Miejsca, gdzie wystąpiły nierówności zostały zabezpieczone. Sytuacja nie ma wpływu na ruch pociągów. Wykonawca w trybie pilnym przystąpi do naprawy nawierzchni. PLK SA współpracują z wykonawcą w celu jak najszybszego naprawienia peronu. Przyczyny uszkodzeń będą wyjaśnione przez komisję.

Dokończenie wszystkich prac na stacji Zakopane w ramach umowy i odbiór końcowy robót planowane jest w maju. Prace na stacji Zakopane za blisko 65 mln zł w ramach kontraktu na linii nr 99 Chabówka - Zakopane realizowało, jak napisaliśmy wcześniej, ZUE.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowe przejście nad E65 w Ciechanowie

Infrastruktura

Nowe przejście nad E65 w Ciechanowie

inf. pras PKP PLK 28 lutego 2024

PLK: EIC Chrobry mógłby docierać do Szczecina szybciej [aktualizacja]

Tabor i technika

Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Infrastruktura

Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Łukasz Malinowski 26 lutego 2024

Zobacz również:

Nowe przejście nad E65 w Ciechanowie

Infrastruktura

Nowe przejście nad E65 w Ciechanowie

inf. pras PKP PLK 28 lutego 2024

PLK: EIC Chrobry mógłby docierać do Szczecina szybciej [aktualizacja]

Tabor i technika

Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Infrastruktura

Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Łukasz Malinowski 26 lutego 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5