Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Czy restrukturyzacja PR obroni się przed Komisją Europejską?

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
27-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Czy restrukturyzacja PR obroni się przed Komisją Europejską?
21 września w Komisji Europejskiej notyfikowany został wniosek o akceptację pomocy publicznej dla Przewozów Regionalnych. Mimo obaw, czy zostanie on zaakceptowany, prezes Przewozów Regionalnych Tomasz Pasikowski ocenia ten wariant pomocy jak perspektywiczny i do obrony.

– Jest ryzyko każdego działania. Do tej pory nie podejmowano żadnego ryzyka, a jak sytuacja wyglądała wszyscy wiemy – 40-letnie składy, perspektywa ich modernizacji odłożona na czas nieokreślony, dług, który obsługiwaliśmy płacąc 40-milionów rocznie odsetek i żadnego pomysłu co z tym dalej zrobić. Wybrano wariant, który jest perspektywiczny, jest do obrony, jest uzasadniony ekonomicznie – powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Tomasz Pasikowski.

Słowa te wypowiedział tuż po prezentacji pierwszych zmodernizowanych ezt serii EN57, z których pierwsze za chwilę rozpoczną regularne kursy z pasażerami w województwie wielkopolskim, a także po podpisaniu pierwszej umowy 5-letniej na wykonywanie przewozów w województwie warmińsko-mazurskim.

– Dzisiaj pokazujemy, że kolejne, warunkujące restrukturyzacje etapy realizujemy skutecznie z korzyścią dla pasażerów, więc zakładam, że potrafimy uzasadnić to Komisji Europejskiej i rozwiać jej wątpliwości, gdyby one się pojawiły. Zakładam, że w listopadzie rozpoczniemy proces finalnych ustaleń z KE – opisywał bieżące działania prezes Przewozów Regionalnych i wytłumaczył, dlaczego ARP weszło kapitałowo do PR jeszcze zanim uzyskano zgodę Komisji Europejskiej.

– To nie jest tak, że działamy przez zaskoczenie, na zasadzie faktów dokonanych. Na poziomie krajowym Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta przebadał tę sprawę. Nie miał do niej zastrzeżeń. Dla Komisji Europejskiej nie będzie to bez znaczenia, że instytucja badająca rynek na poziomie krajowym zrobiła to i pozytywnie zaopiniowała kapitałowe wejście Agencji Rozwoju Przemysłu w  Przewozy Regionalne. Nie chce teraz zapewniać, że Komisja Europejska będzie w 100% przychylna projektowi, natomiast my zrobimy wszystko, żeby tak było. Jak dotąd jesteśmy skuteczni i zakładam, że tak będzie w dalszym ciągu – wyjaśniał Tomasz Pasikowski.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5