NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Pociągi ze Słupska do Miastka nie pojadą w grudniu. Inwestycja opóźniona [zdjęcia]

| Michał Szymajda 13.11.2018 5,1k

Pociągi ze Słupska do Miastka nie pojadą w grudniu. Inwestycja opóźniona [zdjęcia]
Wiadukt pod miejsowością Biesowice Fot. SPKD
Pociągi ze Słupska do Miastka nie pojadą w grudniu. Inwestycja opóźniona [zdjęcia]
Pociągi ze Słupska do Miastka nie pojadą w grudniu. Inwestycja opóźniona [zdjęcia]
Pociągi ze Słupska do Miastka nie pojadą w grudniu. Inwestycja opóźniona [zdjęcia]
Pociągi ze Słupska do Miastka nie pojadą w grudniu. Inwestycja opóźniona [zdjęcia]
Pociągi ze Słupska do Miastka nie pojadą w grudniu. Inwestycja opóźniona [zdjęcia]
Pociągi ze Słupska do Miastka nie pojadą w grudniu. Inwestycja opóźniona [zdjęcia]
Pociągi ze Słupska do Miastka nie pojadą w grudniu. Inwestycja opóźniona [zdjęcia]
Pomimo tego, że PKP PLK zdawała sobie sprawę z niewielkiego zaawansowania prac na linii 405, niewystarczającego do uruchomienia przewozów od grudnia 2018, uwierzyło deklaracjom wykonawcy, że ruch da się wznowić. Nie uda się.
O modernizacji linii 405, gdzie prace toczą się między Słupskiem a Ustką (odcinek zelektryfikowany, eksploatowany głównie w sezonie letnim) oraz między Słupskiem a Szczecinkiem pisaliśmy po raz ostatni 23 października. Wówczas po raz pierwszy otrzymaliśmy od czytelników zdjęcia kilku stacji na linii oraz nasypów, gdzie nie ma jeszcze torów. Poddaliśmy wówczas w wątpliwość możliwość uruchomienia pociągów od grudnia 2018, czyli tak jak założyły to PKP PLK. Zarządca zapewnił jednak, że umieszczenie pociągów w sieciowym rozkładzie jazdy jest zasadne, ponieważ pociągi od grudnia pojadą…

Deklaracja bez znaczenia

Zdjęcia, które otrzymaliśmy po publikacji artykułu nie pozostawiają jednak złudzeń, że pociągi nie będą w stanie przejechać między Słupskiem a Miastkiem. Wyraźnie widać, że w niektórych miejscach przepusty nie są zasklepione, brak jest torów stacyjnych, części peronów i dojść do tych, które jednak zbudowano. Na stacjach brakuje rozjazdów, a tam gdzie leży tor, nie jest on podbity. W Kępicach – największej miejscowości między Słupskiem a Miastkiem – nie ma jeszcze nawet nowego wiaduktu i przejścia dla pieszych pod nasypem.

Dokładnie na miesiąc przed startem pociągów, 9 listopada PKP PLK, po naszym mailu i przesłaniu zdjęć, uznała, że udostępnienie linii dla pociągów rzeczywiście nie będzie możliwe. PLK informowała wcześniej o terminie grudniowym… bo tak deklarował wykonawca robót.

Nowy termin: marzec 2018

– Prace na trasie Miastko – Słupsk realizuje firma Trakcja PRKiI. Wykonawca deklarował, że wykona zaplanowane roboty. Zaangażowanie, pomimo motywowania przez zamawiającego, było jednak za małe. Prace będą realizowane w następnych miesiącach. Planujemy, uwzględniając deklaracje wykonawcy, że na odcinku od Miastka do Słupska, pociągi będą kursować od marcowej korekty rozkładu jazdy – powiedział Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK. Oceniając zaawansowanie prac, otwarcie linii w marcu można będzie uznać za niezwykłe wręcz osiągnięcie.

Zakończenie realizacji całego projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa (między stacjami Biały Bór a Słosinko) – Słupsk – Ustka” planowane jest do końca 2019 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5