Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociągi ze Słupska do Miastka nie pojadą w grudniu. Inwestycja opóźniona [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
13-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Pomimo tego, że PKP PLK zdawała sobie sprawę z niewielkiego zaawansowania prac na linii 405, niewystarczającego do uruchomienia przewozów od grudnia 2018, uwierzyło deklaracjom wykonawcy, że ruch da się wznowić. Nie uda się.

O modernizacji linii 405, gdzie prace toczą się między Słupskiem a Ustką (odcinek zelektryfikowany, eksploatowany głównie w sezonie letnim) oraz między Słupskiem a Szczecinkiem pisaliśmy po raz ostatni 23 października. Wówczas po raz pierwszy otrzymaliśmy od czytelników zdjęcia kilku stacji na linii oraz nasypów, gdzie nie ma jeszcze torów. Poddaliśmy wówczas w wątpliwość możliwość uruchomienia pociągów od grudnia 2018, czyli tak jak założyły to PKP PLK. Zarządca zapewnił jednak, że umieszczenie pociągów w sieciowym rozkładzie jazdy jest zasadne, ponieważ pociągi od grudnia pojadą…

Deklaracja bez znaczenia

Zdjęcia, które otrzymaliśmy po publikacji artykułu nie pozostawiają jednak złudzeń, że pociągi nie będą w stanie przejechać między Słupskiem a Miastkiem. Wyraźnie widać, że w niektórych miejscach przepusty nie są zasklepione, brak jest torów stacyjnych, części peronów i dojść do tych, które jednak zbudowano. Na stacjach brakuje rozjazdów, a tam gdzie leży tor, nie jest on podbity. W Kępicach – największej miejscowości między Słupskiem a Miastkiem – nie ma jeszcze nawet nowego wiaduktu i przejścia dla pieszych pod nasypem.

Dokładnie na miesiąc przed startem pociągów, 9 listopada PKP PLK, po naszym mailu i przesłaniu zdjęć, uznała, że udostępnienie linii dla pociągów rzeczywiście nie będzie możliwe. PLK informowała wcześniej o terminie grudniowym… bo tak deklarował wykonawca robót.

Nowy termin: marzec 2018

– Prace na trasie Miastko – Słupsk realizuje firma Trakcja PRKiI. Wykonawca deklarował, że wykona zaplanowane roboty. Zaangażowanie, pomimo motywowania przez zamawiającego, było jednak za małe. Prace będą realizowane w następnych miesiącach. Planujemy, uwzględniając deklaracje wykonawcy, że na odcinku od Miastka do Słupska, pociągi będą kursować od marcowej korekty rozkładu jazdy – powiedział Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK. Oceniając zaawansowanie prac, otwarcie linii w marcu można będzie uznać za niezwykłe wręcz osiągnięcie.

Zakończenie realizacji całego projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa (między stacjami Biały Bór a Słosinko) – Słupsk – Ustka” planowane jest do końca 2019 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij