NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Burmistrzyni Kępic wywalczyła wieczorny pociąg dla mieszkańców

| Michał Szymajda 04.10.2021 9,5k

Burmistrzyni Kępic wywalczyła wieczorny pociąg dla mieszkańców
Fot. Romuald Stolnicki
Pomimo zakończenia remontu linii kolejowej 405 liczba par pociągów między Słupskiem a Kępicami, Miastkiem i Szczecinkiem pozostałą bez zmian. Aż do teraz.
Remont linii 405 był jednym ze sztandarowych projektów modernizacyjnych realizowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa pomorskiego. Objął zelektryfikowany odcinek Słupsk – Ustka (teraz sieć trakcyjna jest dociągnięta do nowego przystanku Ustka Uroczystko) i niezelektryfikowany odcinek od Słupska do granicy z województwem zachodniopomorskim, w pobliżu Białego Boru.

Pociągi udało się uruchomić ponownie ze sporym opóźnieniem w lipcu 2019, ponad pół roku przed pandemią, jednak drogi remont nie sprawił, że poprawiła się oferta pociągów. Identycznie jak przed jego rozpoczęciem pomorski urząd marszałkowski zamówił w Polregio jedynie 5 par pociągów na niezelektryfikowanym odcinku (jeden z nich kończy bieg w Miastku, a nie w Szczecinku).

– Taka sytuacja jest irytująca dla mieszkańców miejscowości znajdujących się przy linii. Są nowe perony, są lepsze zabezpieczenia przejazdów, ale pasażerów od tego nie przybywa. Na dodatek zmieniono godziny odjazdów ostatniego z pociągów, co spotkało się protestem mieszkańców Kępic. Mamy wrażenie, że rozkład zadowala kolejarzy, ale nie mieszkańców – mówił w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” burmistrz Kępic Magdalena Majewska, która od miesięcy walczyła o to, by pociągów było więcej. Wygląda na to, że po dziesiątkach listów do urzędu marszałkowskiego, spotkań z wicemarszałkiem i artykułów w prasie Majewska postawiła na swoim. Urząd marszałkowski właśnie poinformował o swojej decyzji.

– Nowe, wieczorne połączenie kolejowe relacji Miastko-Słupsk to odpowiedź na apel mieszkańców tej części naszego województwa. Pociąg pojawi się na torach najpóźniej w grudniu – napisał Michał Piotrowski, rzecznik urzędu.

– Zabiegamy jednak, by wspomniana dodatkowa para pociągów mogła rozpocząć kursowanie w jak najbliższym możliwym czasie, by nie czekać do grudniowej zmiany. Zależy to jednak od decyzji zarządcy linii kolejowej, tj. PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – tłumaczy Eugeniusz Manikowski, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury UMWP. Po chwili urząd potwierdził, że pociąg ruszy już 15 października. Pociąg z Miastka wyjedzie o 21:27, w Słupsku będzie o 22:25. W kurs powrotny wyruszy o 22:35, by dojechać do Miastka o 23:33.

Zupełnie inna sytuacja panuje na odcinku Słupsk – Ustka. Po 17-kilometowym odcinku linii kursuje 13 par pociągów elektrycznych (a także pociąg IC z Bielska-Białej), które cieszą się coraz większym zainteresowaniem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5