NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Burmistrzyni Kępic wywalczyła wieczorny pociąg dla mieszkańców

| Michał Szymajda 04.10.2021 9,7k

Burmistrzyni Kępic wywalczyła wieczorny pociąg dla mieszkańców
Fot. Romuald Stolnicki
Pomimo zakończenia remontu linii kolejowej 405 liczba par pociągów między Słupskiem a Kępicami, Miastkiem i Szczecinkiem pozostałą bez zmian. Aż do teraz.
Remont linii 405 był jednym ze sztandarowych projektów modernizacyjnych realizowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa pomorskiego. Objął zelektryfikowany odcinek Słupsk – Ustka (teraz sieć trakcyjna jest dociągnięta do nowego przystanku Ustka Uroczystko) i niezelektryfikowany odcinek od Słupska do granicy z województwem zachodniopomorskim, w pobliżu Białego Boru.

Pociągi udało się uruchomić ponownie ze sporym opóźnieniem w lipcu 2019, ponad pół roku przed pandemią, jednak drogi remont nie sprawił, że poprawiła się oferta pociągów. Identycznie jak przed jego rozpoczęciem pomorski urząd marszałkowski zamówił w Polregio jedynie 5 par pociągów na niezelektryfikowanym odcinku (jeden z nich kończy bieg w Miastku, a nie w Szczecinku).

– Taka sytuacja jest irytująca dla mieszkańców miejscowości znajdujących się przy linii. Są nowe perony, są lepsze zabezpieczenia przejazdów, ale pasażerów od tego nie przybywa. Na dodatek zmieniono godziny odjazdów ostatniego z pociągów, co spotkało się protestem mieszkańców Kępic. Mamy wrażenie, że rozkład zadowala kolejarzy, ale nie mieszkańców – mówił w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” burmistrz Kępic Magdalena Majewska, która od miesięcy walczyła o to, by pociągów było więcej. Wygląda na to, że po dziesiątkach listów do urzędu marszałkowskiego, spotkań z wicemarszałkiem i artykułów w prasie Majewska postawiła na swoim. Urząd marszałkowski właśnie poinformował o swojej decyzji.

– Nowe, wieczorne połączenie kolejowe relacji Miastko-Słupsk to odpowiedź na apel mieszkańców tej części naszego województwa. Pociąg pojawi się na torach najpóźniej w grudniu – napisał Michał Piotrowski, rzecznik urzędu.

– Zabiegamy jednak, by wspomniana dodatkowa para pociągów mogła rozpocząć kursowanie w jak najbliższym możliwym czasie, by nie czekać do grudniowej zmiany. Zależy to jednak od decyzji zarządcy linii kolejowej, tj. PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – tłumaczy Eugeniusz Manikowski, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury UMWP. Po chwili urząd potwierdził, że pociąg ruszy już 15 października. Pociąg z Miastka wyjedzie o 21:27, w Słupsku będzie o 22:25. W kurs powrotny wyruszy o 22:35, by dojechać do Miastka o 23:33.

Zupełnie inna sytuacja panuje na odcinku Słupsk – Ustka. Po 17-kilometowym odcinku linii kursuje 13 par pociągów elektrycznych (a także pociąg IC z Bielska-Białej), które cieszą się coraz większym zainteresowaniem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5