NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Czy PKP Cargo obejmie udziały w Hatransie?

| Roman Czubiński 23.09.2019 4,6k

Czy PKP Cargo obejmie udziały w Hatransie?
fot. Hatrans
Zarząd PKP Cargo poinformował o rozpoczęciu rozmów w sprawie zakupu udziałów w firmie Hatrans, organizującej połączenie kontenerowe między Łodzią a miastami chińskimi. To właśnie chęć umocnienia swojej pozycji na rynku przewozów Europa – Azja jest głównym motywem, którym kieruje się przewoźnik. Na razie PKP Cargo współpracuje z Hatransem jako operator kolejowy na polskim odcinku trasy.
Informacja o zamiarach największego polskiego przewoźnika towarowego ukazała się w bieżącym raporcie z jego działalności. PKP Cargo uzasadnia decyzję o rozpoczęciu rozmów chęcią uzyskania silnej pozycji na Nowym Jedwabnym Szlaku – udział w szybko rosnącej wymianie handlowej między Polską i resztą Unii Europejskiej a Chinami to jeden z celów strategicznych spółki na lata 2019-2023. „Zarząd PKP Cargo jednocześnie podkreśla, że rozpoczęcie opisanych wyżej rozmów nie oznacza, że transakcja nabycia udziałów zostanie zrealizowana” – zastrzega komunikat.

Hatrans to działająca od 30 lat spółka logistyczna z siedzibą w Łodzi. Prowadzi także agencję celną i oferuje usługi magazynowe. W branży kolejowej jest najbardziej znana z organizacji kolejowych połączeń towarowych między terminalem kontenerowym na łódzkim Olechowie a Chengdu w centralnych Chinach i Xiamen na chińskim wybrzeżu wschodnim. Obsługę trakcyjną na terytorium Polski zapewniało od początku PKP Cargo.

Połączenie Chengdu – Łódź było pierwszym regularnym połączeniem kolejowym Polski z Chinami. Jego rozwój przebiegał bardzo szybko. Pierwszy pociąg z 41 kontenerami przyjechał do Łodzi na początku stycznia 2013 r. W maju tego samego roku połączenie nabrało regularnego charakteru. Kolejne lata przyniosły zwiększenie częstotliwości, skrócenie czasu przejazdu, a także początek wykorzystywania połączeń powrotnych do eksportu polskich produktów do Chin i Kazachstanu, choć niestety na skalę mniejszą, niż import towarów z Chin. Wysoki popyt na usługę logistyczną utrzymuje się do dziś.

Polska spółka wraz z partnerami chińskimi zamierzała zdyskontować ten sukces, budując przeznaczone specjalnie do obsługi pociągów z Chin centrum logistyczne. Oprócz samego przeładunku miałoby się tam odbywać – między innymi – konfekcjonowanie towarów. Na początku 2017 r. Agencja Mienia Wojskowego unieważniła jednak przetarg na sprzedaż terenu dawnej jednostki wojskowej przy ul. Pryncypalnej w Łodzi, na którym miał zostać wybudowany obiekt. Decyzję tę powszechnie tłumaczono nieufnością ówczesnego ministra obrony Antoniego Macierewicza wobec chińskiego kapitału. Od tego czasu przedstawiciele Hatransu mówią ogólnikowo o planach budowy terminalu być może w regionie, ale już poza Łodzią.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

PKP Cargo (2125)
(765)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

PKP Cargo (2125)
(765)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5