NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Czy PKP Cargo obejmie udziały w Hatransie?

| Roman Czubiński 23.09.2019 4,6k

Czy PKP Cargo obejmie udziały w Hatransie?
fot. Hatrans
Zarząd PKP Cargo poinformował o rozpoczęciu rozmów w sprawie zakupu udziałów w firmie Hatrans, organizującej połączenie kontenerowe między Łodzią a miastami chińskimi. To właśnie chęć umocnienia swojej pozycji na rynku przewozów Europa – Azja jest głównym motywem, którym kieruje się przewoźnik. Na razie PKP Cargo współpracuje z Hatransem jako operator kolejowy na polskim odcinku trasy.
Informacja o zamiarach największego polskiego przewoźnika towarowego ukazała się w bieżącym raporcie z jego działalności. PKP Cargo uzasadnia decyzję o rozpoczęciu rozmów chęcią uzyskania silnej pozycji na Nowym Jedwabnym Szlaku – udział w szybko rosnącej wymianie handlowej między Polską i resztą Unii Europejskiej a Chinami to jeden z celów strategicznych spółki na lata 2019-2023. „Zarząd PKP Cargo jednocześnie podkreśla, że rozpoczęcie opisanych wyżej rozmów nie oznacza, że transakcja nabycia udziałów zostanie zrealizowana” – zastrzega komunikat.

Hatrans to działająca od 30 lat spółka logistyczna z siedzibą w Łodzi. Prowadzi także agencję celną i oferuje usługi magazynowe. W branży kolejowej jest najbardziej znana z organizacji kolejowych połączeń towarowych między terminalem kontenerowym na łódzkim Olechowie a Chengdu w centralnych Chinach i Xiamen na chińskim wybrzeżu wschodnim. Obsługę trakcyjną na terytorium Polski zapewniało od początku PKP Cargo.

Połączenie Chengdu – Łódź było pierwszym regularnym połączeniem kolejowym Polski z Chinami. Jego rozwój przebiegał bardzo szybko. Pierwszy pociąg z 41 kontenerami przyjechał do Łodzi na początku stycznia 2013 r. W maju tego samego roku połączenie nabrało regularnego charakteru. Kolejne lata przyniosły zwiększenie częstotliwości, skrócenie czasu przejazdu, a także początek wykorzystywania połączeń powrotnych do eksportu polskich produktów do Chin i Kazachstanu, choć niestety na skalę mniejszą, niż import towarów z Chin. Wysoki popyt na usługę logistyczną utrzymuje się do dziś.

Polska spółka wraz z partnerami chińskimi zamierzała zdyskontować ten sukces, budując przeznaczone specjalnie do obsługi pociągów z Chin centrum logistyczne. Oprócz samego przeładunku miałoby się tam odbywać – między innymi – konfekcjonowanie towarów. Na początku 2017 r. Agencja Mienia Wojskowego unieważniła jednak przetarg na sprzedaż terenu dawnej jednostki wojskowej przy ul. Pryncypalnej w Łodzi, na którym miał zostać wybudowany obiekt. Decyzję tę powszechnie tłumaczono nieufnością ówczesnego ministra obrony Antoniego Macierewicza wobec chińskiego kapitału. Od tego czasu przedstawiciele Hatransu mówią ogólnikowo o planach budowy terminalu być może w regionie, ale już poza Łodzią.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

PKP Cargo (2125)
(765)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

PKP Cargo (2125)
(765)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5