NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Czy na tory wróci marka InterRegio?

| Michał Szymajda 06.09.2018 9k

Czy na tory wróci marka InterRegio?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Przewozy Regionalne złożyły wnioski o otwarty dostęp na 12 trasach międzywojewódzkich. Zapytaliśmy prezesa Polregio, czy oznacza to powrót do koncepcji pociągów InterRegio.
Przewozy Regionalne planują uruchomienie pociągów głównie w weekendy i w czasie wakacji. Przewoźnik wnioskuje o otwarty dostęp na 12 trasach: Białystok – Lublin; Częstochowa – Katowice; Katowice – Gdynia Główna; Łódź Kaliska – Kraków Główny; Kraków Główny – Zator (Przeciszów); Katowice – Zator (Spytkowice); Kraków Główny – Przemyśl Główny; Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Główny – Kraków Lotnisko; Lublin – Terespol; Łódź Kaliska – Gdynia Główna; Przemyśl Główny – Lublin; Sandomierz – Wrocław Główny. O szczegółach tych relacji i taborze dla niego przeznaczonym piszemy tutaj.

– Jeszcze nie wiemy, czy będą to pociągi uruchamiane jako InterRegio. Pamiętamy, że marka InterRegio miała swój dobry czas, ale być może zdecydujemy się na inną nazwę i stworzymy nowy produkt – powiedział Krzysztof Zgorzelski, prezes Polregio. Czy tak jak w wypadku IR pociągi te przynajmniej częściowo pojadą na wagonach?

– Raczej nie. I wagony, i stare wysłużone ezt będą likwidowane w spółce, bo jednym z założeń restrukturyzacji jest optymalizacja ilostanu taboru. Będziemy je przeznaczać na sprzedaż. Elektryczne zespoły trakcyjne są bardziej mobilne, bardziej oczekiwane przez pasażera. Wagony, tam gdzie to konieczne, będziemy eksploatować, na przykład na linii helskiej i z Poznania na południe Polski. Być może w przyszłości rozważymy zakup wagonów piętrowych push-pull, bo są bardziej uniwersalne i pojemne – powiedział.

Likwidacja komercyjnej marki Polregio (takie pociągi pozostały wyłącznie na trasie Warszawa – Łódź, jednak dorzuca się do nich łódzki marszałek) była jednym z warunków otrzymania 770 milionów zł od Agencji Rozwoju Przemysłu na restrukturyzację spółki. Istniała obawa, że Komisja Europejska nie zaakceptuje dofinansowania spółki, w momencie gdy będzie ona uruchamiała komercyjne połączenia, będące konkurencyjnymi wobec dotowanych przewozów np. PKP Intercity.

Na razie nie ma decyzji Komisji Europejskiej, dotyczącej akceptacji wykonanego już planu oddłużenia i dokapitalizowania spółki.

– Liczymy, że decyzja notyfikująca KE zapadnie wkrótce. Komisja Europejska otrzymała wszystkie dokumenty, środki kompensujące, w postaci likwidacji połączeń IR zostały zastosowane. Miała też miejsce zmiana ustawy w zakresie skrócenia okresu wdrożenia IV pakietu kolejowego. To był środek kompensujący. To są przesłanki do tego, by KE podjęła pozytywną decyzję – powiedział prezes Zgorzelski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5