Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Cztery konsorcja w przetargu na elektryfikację Rail Baltiki. W tym z Polski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
20-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Cztery konsorcja w przetargu na elektryfikację Rail Baltiki. W tym z Polski
mat. Rail Baltica
RB Rail AS – joint-venture Litwy, Łotwy i Estonii, powołane do realizacji projektu Rail Baltiki – prowadzi przetarg na kompleksowe prace elektryfikacyjne dla 870 km trasy kolejowej między Tallinem a granicą z Polską. Właśnie minął termin składania wniosków o udział w postępowaniu.

Przetarg jest kompleksowy i obejmuje wszystkie elementy systemu zasilania: przyłącza, podstacje, sieć trakcyjną czy systemy sterowania i zarządzania energią. Jak poinformowała 15 września RB Rail AS, wnioski o udział złożyły cztery międzynarodowe podmioty:
  • hiszpańskie konsorcjum Cobra Instalaciones y Servicios (Cobra Instalaciones y Servicios oraz Elecnor Servicios y Proyectos)
  • łotewsko-francusko-polskie konsorcjum Alstom-BMGS-GE-Torpol (BMGS, Bombardier Transportation Baltics, Alstom Transport, GE Energy Power Conversion France, Torpol)
  • francusko-niemiecko-łotewskie konsorcjum STC Baltic Electrification (Colas Rail, Siemens Mobility, Siemens Mobility Oy Latvijas filiāle, TSO)
  • turecka firma Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayı

– Cieszymy się z dużego zainteresowania i silnej konkurencji, ponieważ firmy, które zgłosiły się do przetargu reprezentują największych i najpoważniejszych graczy na międzynarodowym rynku elektryfikacji kolei dużych prędkości. Proponowane rozwiązania w zakresie elektryfikacji Rail Baltica opierają się na statycznych przekształtnikach częstotliwości 2×25 kV i po raz pierwszy będą wdrażane na tak dużą skalę, zapewniając elastyczną i wydajną integrację podsystemu zasilania kolei na terenie kilku krajów – mówi Jean-Marc Bedmar, szef departamentu operacyjnego z RB Rail AS.
Uczestnicy będą mogli składać propozycje techniczne i finansowe do końca tego roku. Drugi etap postępowania z negocjacjami przewidziano w I połowie 2023 r. – umowa miałaby zostać zawarta do końca przyszłego roku.

Zadanie obejmuje elektryfikację 870 km dwutorowej linii – od Tallina, przez Łotwę i Litwę, do granicy z Polską, a także odnogi od Kowna do Wilna. W sumie długość sieci trakcyjnej wyniesie ponad 2 tys. km, ustawionych zostanie 50 tys. słupów i masztów trakcyjnych. Projekt wymagać będzie 4350 ton miedzi. Wg wyliczeń spółki, która wdraża projekt, roczne zapotrzebowanie na energię elektryczną Rail Baltiki wyniesie 900 GWh, co wiąże się z ok. 3% ogólnym wzrostem zużycia energii na terenie Litwy, Łotwy i Estonii.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij