NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Cztery konsorcja w przetargu na elektryfikację Rail Baltiki. W tym z Polski

| Witold Urbanowicz 20.09.2022 2,2k

Cztery konsorcja w przetargu na elektryfikację Rail Baltiki. W tym z Polski
mat. Rail Baltica
RB Rail AS – joint-venture Litwy, Łotwy i Estonii, powołane do realizacji projektu Rail Baltiki – prowadzi przetarg na kompleksowe prace elektryfikacyjne dla 870 km trasy kolejowej między Tallinem a granicą z Polską. Właśnie minął termin składania wniosków o udział w postępowaniu.
Przetarg jest kompleksowy i obejmuje wszystkie elementy systemu zasilania: przyłącza, podstacje, sieć trakcyjną czy systemy sterowania i zarządzania energią. Jak poinformowała 15 września RB Rail AS, wnioski o udział złożyły cztery międzynarodowe podmioty:
  • hiszpańskie konsorcjum Cobra Instalaciones y Servicios (Cobra Instalaciones y Servicios oraz Elecnor Servicios y Proyectos)
  • łotewsko-francusko-polskie konsorcjum Alstom-BMGS-GE-Torpol (BMGS, Bombardier Transportation Baltics, Alstom Transport, GE Energy Power Conversion France, Torpol)
  • francusko-niemiecko-łotewskie konsorcjum STC Baltic Electrification (Colas Rail, Siemens Mobility, Siemens Mobility Oy Latvijas filiāle, TSO)
  • turecka firma Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayı

– Cieszymy się z dużego zainteresowania i silnej konkurencji, ponieważ firmy, które zgłosiły się do przetargu reprezentują największych i najpoważniejszych graczy na międzynarodowym rynku elektryfikacji kolei dużych prędkości. Proponowane rozwiązania w zakresie elektryfikacji Rail Baltica opierają się na statycznych przekształtnikach częstotliwości 2×25 kV i po raz pierwszy będą wdrażane na tak dużą skalę, zapewniając elastyczną i wydajną integrację podsystemu zasilania kolei na terenie kilku krajów – mówi Jean-Marc Bedmar, szef departamentu operacyjnego z RB Rail AS.
Uczestnicy będą mogli składać propozycje techniczne i finansowe do końca tego roku. Drugi etap postępowania z negocjacjami przewidziano w I połowie 2023 r. – umowa miałaby zostać zawarta do końca przyszłego roku.

Zadanie obejmuje elektryfikację 870 km dwutorowej linii – od Tallina, przez Łotwę i Litwę, do granicy z Polską, a także odnogi od Kowna do Wilna. W sumie długość sieci trakcyjnej wyniesie ponad 2 tys. km, ustawionych zostanie 50 tys. słupów i masztów trakcyjnych. Projekt wymagać będzie 4350 ton miedzi. Wg wyliczeń spółki, która wdraża projekt, roczne zapotrzebowanie na energię elektryczną Rail Baltiki wyniesie 900 GWh, co wiąże się z ok. 3% ogólnym wzrostem zużycia energii na terenie Litwy, Łotwy i Estonii.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5