ČD Cargo, po pozytywnych doświadczeniach z zakupionymi pięcioma lokomotywami Vectron MS, decyduje się na realizację opcji zakładającej dokupienie kolejnych 3 elektrowozów.
Zakup kolejnych Vectronów związany jest z chęcią intensywniejszej obsługi tras w krajach ościennych (głównie w Niemczech, w Austrii i na Słowacji) i na Bałkanach, w tym także pociągów kontenerowych. Obecnie posiadane przez ČD Vectrony przejeżdżają średniodzienie aż 700 km, przy czym niemal nie notuje się problemów z tymi pojazdami.
– Czesi, tak jak poprzednio, zamówili trzy Vectrony MS w ramach prawa opcji. Ich dostawa jest planowana na rok 2018 – powiedział Marcin Górecki z działu komunikacji polskiego oddziału Siemensa.
Umowę zasadniczą na dostawę pięciu pierwszych Vectronów Czesi podpisali wiosną 2016 roku. Siemens dostarczył pojazdy w rekordowym tempie kilku miesięcy, co jest możliwe dzięki produkcji pudeł „na półkę” i modułowej konstrukcji lokomotywy, znacznie ułatwiającej zabudowę aparatury elektrycznej.
ČD Cargo to nie jedyny czeski przewoźnik, który w ostatnich tygodniach zdecydował się na zakup Vectronów. 12 kwietnia tego roku Unipetrol – spółka z Grupy PKN Orlen – poinformowała o złożeniu zamówienia na 3 wielosystemowe lokomotywy elektryczne Siemens Vectron MS. Więcej piszemy o tym
tutaj.
W marcu Siemens testował jedną ze swoich lokomotyw Vectron na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. O tym jak koncern przygotowuje się do startu w krajowych przetargach piszemy
tutaj.