NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Siemens prezentuje Vectrona na torze w Żmigrodzie [zdjęcia, wideo]

| Michał Szymajda 22.03.2017 204

Siemens prezentuje Vectrona na torze w Żmigrodzie [zdjęcia, wideo]
Vectron na torze testowym w Żmigrodzie fot. Michał Szymajda, Rynek Kolejowy
Siemens prezentuje Vectrona na torze w Żmigrodzie [zdjęcia, wideo]
Siemens prezentuje Vectrona na torze w Żmigrodzie [zdjęcia, wideo]
Siemens prezentuje Vectrona na torze w Żmigrodzie [zdjęcia, wideo]
Na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie próby dynamiczne przechodzi lokomotywa Siemens Vectron. Przy tej okazji nowoczesny elektrowóz zaprezentowano dziennikarzom.
Lokomotywa Vectron znana jest już w Polsce. 15 sztuk tych pojazdów w różnych konfiguracjach zamówiło PKP Cargo, a obecnie, wyprzedzając harmonogram dostaw, Siemens dostarcza ostatnie trzy sztuki przewoźnikowi. 23 Vectrony jeżdżą także w DB Schenker Polska. Lokomotywom tego przewoźnika zdarzało się prowadzić pociągi PKP Intercity w momencie chwilowego braku własnych pojazdów IC, które mogłyby prowadzić pociągi na magistrali E20 z prędkością 160 km/h. Czy Siemens zechce wprowadzić je na stałe do taboru PKP Intercity w związku ze zbliżającym się przetargiem na elektrowozy?

– Czekamy z niecierpliwością na ogłoszenie przetargu przez PKP Intercity, jesteśmy w stanie dostarczyć przewoźnikowi zarówno pojazdy, które mogą pojechać 160 km/h, jak i 200 km/h (choć PKP Intercity chce zamówić lokomotywy na 190 km/h, o czym piszemy tutaj). Wszystko wskazuje na to, że wystartujemy w tym przetargu. Naszym atutem jest z pewnością szybkość produkcji Vectronów. Dzięki zunifikowanej budowie większość pudeł lokomotyw czeka tylko na odpowiednią dla danego kraju zabudowę modułów napędowych i może wyjechać na tory nawet w kilkanaście tygodni po złożeniu zamówienia – powiedział Piotr Dybowski, starszy specjalista ds. sprzedaży w Siemensie.

Znajdująca się na torze w Żmigrodzie lokomotywa to maszyna demonstracyjna Siemensa, a jej obecność tam związana jest z koniecznością przetestowania nowej wersji oprogramowania sterującego pojazdem. Pojazd odbywał jazdy z prędkością do 160 km/h.

Więcej o przetargu PKP Intercity piszemy tutaj.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Żmigród (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Żmigród (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS