NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Czechy. Przewoźnicy pasażerscy wchodzą w transport towarów

| Jakub Madrjas 24.11.2020 2,4k

Czechy. Przewoźnicy pasażerscy wchodzą w transport towarów
fot. CD Cargo
Czescy przewoźnicy pasażerscy szukają podczas pandemii nie tylko oszczędności, ale i okazji do zarobku. Prywatny RegioJet wozi drewno i wypożycza lokomotywy przewoźnikom towarowym. Podobnie postępują państwowe Ceske Drahy.
Prywatny przewoźnik RegioJet zajął się przewozami drewna z czeskich Ražic do austriackiego Salzburga. – Jako rozwijający się przewoźnik, który stale powiększa swoją flotę lokomotyw, przyglądamy się innym potencjalnym działaniom rozwojowym – zarówno w Czechach, jak i w innych krajach. Stopniowo rozszerzamy nasz zakres poza zwykły przewóz osób. Dzięki temu żółte lokomotywy z logo RegioJet pojawiły się w tym roku m.in. na czele pociągów towarowych innych przewoźników – w Czechach i za granicą; skład pociągu RegioJet brał również udział w testach nowej linii trakcyjnej na zmodernizowanym odcinku linii koło Pilzna – mówi “Rynkowi Kolejowemu” Aleš Ondrůj, rzecznik przewoźnika.

Przewoźnik złożył niedawno najkorzystniejszą ofertę w bardzo interesującym przetargu czeskiego zarządcy infrastruktury SŽDC na usługi przeciągania pociągów towarowych na trasie Brno – Havlíčkův Brod – Kolín. Pociągi pojadą tędy objazdem od 2022 roku podczas modernizacji magistrali między Pragą a Brnem. Ze względu na duże spadki, zarządca infrastruktury zadbał o wsparcie trakcyjne dla ciężkich pociągów towarowych – tak by operatorzy pozostali konkurencyjni względem transportu drogowego – wyjaśnia portal zdopravy.cz. 

Są gwarancje dla pożyczek rozwojowych

Prywatny przewoźnik pomimo pandemii ma ambitne plany rozwojowe. Otrzymał właśnie gwarancje na pożyczki inwestycyjne o wartości 375 milionów koron. Zapowiada wykorzystanie ich na dalszy rozwój. Jak informowaliśmy kilka dni temu, przewoźnik szuka pracowników w Polsce. Niedawno kupił kolejne 11 wagonów z miejscami do siedzenia (serii Bpmz) od Deutsche Bahn.

Lokomotywy CD też wożą towary

Z kolei państwowy przewoźnik ČD (Koleje Czeske) wypożyczył lokomotywy Siemens Vectron spółce przewożącej towary – ČD Cargo. Głównym powodem jest zmniejszenie liczby pociągów pasażerskich z powodu pandemii przy rosnących przewozach międzynarodowych ČD Cargo – poinformował czeski przewoźnik na Twitterze. ČD szuka oszczędności na różne sposoby – jeden z najmniej obciążonych pociągów ekspresowych zaczął obsługiwać szynobusem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (800)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (800)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5