NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Czechy. Przewoźnicy pasażerscy wchodzą w transport towarów

| Jakub Madrjas 24.11.2020 70

Czechy. Przewoźnicy pasażerscy wchodzą w transport towarów
fot. CD Cargo
Czescy przewoźnicy pasażerscy szukają podczas pandemii nie tylko oszczędności, ale i okazji do zarobku. Prywatny RegioJet wozi drewno i wypożycza lokomotywy przewoźnikom towarowym. Podobnie postępują państwowe Ceske Drahy.
Prywatny przewoźnik RegioJet zajął się przewozami drewna z czeskich Ražic do austriackiego Salzburga. – Jako rozwijający się przewoźnik, który stale powiększa swoją flotę lokomotyw, przyglądamy się innym potencjalnym działaniom rozwojowym – zarówno w Czechach, jak i w innych krajach. Stopniowo rozszerzamy nasz zakres poza zwykły przewóz osób. Dzięki temu żółte lokomotywy z logo RegioJet pojawiły się w tym roku m.in. na czele pociągów towarowych innych przewoźników – w Czechach i za granicą; skład pociągu RegioJet brał również udział w testach nowej linii trakcyjnej na zmodernizowanym odcinku linii koło Pilzna – mówi “Rynkowi Kolejowemu” Aleš Ondrůj, rzecznik przewoźnika.

Przewoźnik złożył niedawno najkorzystniejszą ofertę w bardzo interesującym przetargu czeskiego zarządcy infrastruktury SŽDC na usługi przeciągania pociągów towarowych na trasie Brno – Havlíčkův Brod – Kolín. Pociągi pojadą tędy objazdem od 2022 roku podczas modernizacji magistrali między Pragą a Brnem. Ze względu na duże spadki, zarządca infrastruktury zadbał o wsparcie trakcyjne dla ciężkich pociągów towarowych – tak by operatorzy pozostali konkurencyjni względem transportu drogowego – wyjaśnia portal zdopravy.cz. 

Są gwarancje dla pożyczek rozwojowych

Prywatny przewoźnik pomimo pandemii ma ambitne plany rozwojowe. Otrzymał właśnie gwarancje na pożyczki inwestycyjne o wartości 375 milionów koron. Zapowiada wykorzystanie ich na dalszy rozwój. Jak informowaliśmy kilka dni temu, przewoźnik szuka pracowników w Polsce. Niedawno kupił kolejne 11 wagonów z miejscami do siedzenia (serii Bpmz) od Deutsche Bahn.

Lokomotywy CD też wożą towary

Z kolei państwowy przewoźnik ČD (Koleje Czeske) wypożyczył lokomotywy Siemens Vectron spółce przewożącej towary – ČD Cargo. Głównym powodem jest zmniejszenie liczby pociągów pasażerskich z powodu pandemii przy rosnących przewozach międzynarodowych ČD Cargo – poinformował czeski przewoźnik na Twitterze. ČD szuka oszczędności na różne sposoby – jeden z najmniej obciążonych pociągów ekspresowych zaczął obsługiwać szynobusem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (697)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (697)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5