Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Węgry: Chińska lokomotywa z CRRC zaczęła testy w Europie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Wyprodukowana przez CRRC dla Rail Cargo Hungaria lokomotywa elektryczna Bison rozpoczęła testy w Europie.

Należący do Kolei Austriackich OBB węgierski przewoźnik Rail Cargo Hungaria wybrał chińskiego producenta CRRC Zhunzhou Locomotive na dostawcę czterech elektrowozów do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych i lokomotyw manewrowych w 2019 roku. Umowa z Chińczykami jest bardzo atrakcyjna, zakłada m.in. pełne, czteroletnie utrzymanie pojazdów, w czasie których sprzęt będzie formalnie przez RCH leasingowany. W październiku poinformowano, że pierwsza z lokomotyw jest już gotowa.

Zaczęły się testy

Transport do Europy odbył się w grudniu. Teraz Rail Cargo Hungaria informuje, że rozpoczęły się testy nowego taboru. Jak czytamy, sprawdzana będzie zgodność pojazdu z europejskimi i węgierskimi wymogami; testy posłużą też uzyskaniu dopuszczenia do eksploatacji dla pojazdu na europejskiej sieci kolejowej.

Testy statyczne i dynamiczne odbędą się Minden (Nadrenia Północna-Westfalia) oraz na torze testowym DB. Według planów, zakończą się w maju. Następnym krokiem będzie eksploatacja nadzorowana. Docelowo, Rail Cargo Hungaria chce użytkować Bisony na Węgrzech oraz w Chorwacji, Serbii, Rumunii, Macedonii, Grecji i Bułgarii.

Pierwsza lokomotywa z superkondensatorami

Przewoźnik w komunikacie prasowym chwali się, że będzie pierwszym w Europie operatorem "bezemisyjnych hybryd" w transporcie towarów. W rzeczywistości określenie lokomotywy jako hybrydowej jest na wyrost – Bison wyposażony jest w superkondesatory, które umożliwią ruch na końcowych odcinkach tras pozbawionych sieci trakcyjnej (last mile). Ładowanie superkondesatorów będzie możliwe zarówno na postoju, jak i podczas jazdy. Możliwy ma być także zjazd z odcinka, na którym zasilanie zanikło w wyniku awarii. Lokomotywa bez zasilania z sieci trakcyjnej przejedzie do dziesięciu kilometrów.

Technologia superkondesatorowa została zastosowana już pięć lat temu w zbudowanym przez Zhuzhou Electric Locomotive tramwaju.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5