NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Węgry: Chińska lokomotywa z CRRC zaczęła testy w Europie

| Jakub Madrjas 04.02.2021 4,9k

Węgry: Chińska lokomotywa z CRRC zaczęła testy w Europie
Fot. CRRC
Węgry: Chińska lokomotywa z CRRC zaczęła testy w Europie
Węgry: Chińska lokomotywa z CRRC zaczęła testy w Europie
Węgry: Chińska lokomotywa z CRRC zaczęła testy w Europie
Wyprodukowana przez CRRC dla Rail Cargo Hungaria lokomotywa elektryczna Bison rozpoczęła testy w Europie.
Należący do Kolei Austriackich OBB węgierski przewoźnik Rail Cargo Hungaria wybrał chińskiego producenta CRRC Zhunzhou Locomotive na dostawcę czterech elektrowozów do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych i lokomotyw manewrowych w 2019 roku. Umowa z Chińczykami jest bardzo atrakcyjna, zakłada m.in. pełne, czteroletnie utrzymanie pojazdów, w czasie których sprzęt będzie formalnie przez RCH leasingowany. W październiku poinformowano, że pierwsza z lokomotyw jest już gotowa.

Zaczęły się testy

Transport do Europy odbył się w grudniu. Teraz Rail Cargo Hungaria informuje, że rozpoczęły się testy nowego taboru. Jak czytamy, sprawdzana będzie zgodność pojazdu z europejskimi i węgierskimi wymogami; testy posłużą też uzyskaniu dopuszczenia do eksploatacji dla pojazdu na europejskiej sieci kolejowej.

Testy statyczne i dynamiczne odbędą się Minden (Nadrenia Północna-Westfalia) oraz na torze testowym DB. Według planów, zakończą się w maju. Następnym krokiem będzie eksploatacja nadzorowana. Docelowo, Rail Cargo Hungaria chce użytkować Bisony na Węgrzech oraz w Chorwacji, Serbii, Rumunii, Macedonii, Grecji i Bułgarii.

Pierwsza lokomotywa z superkondensatorami

Przewoźnik w komunikacie prasowym chwali się, że będzie pierwszym w Europie operatorem "bezemisyjnych hybryd" w transporcie towarów. W rzeczywistości określenie lokomotywy jako hybrydowej jest na wyrost – Bison wyposażony jest w superkondesatory, które umożliwią ruch na końcowych odcinkach tras pozbawionych sieci trakcyjnej (last mile). Ładowanie superkondesatorów będzie możliwe zarówno na postoju, jak i podczas jazdy. Możliwy ma być także zjazd z odcinka, na którym zasilanie zanikło w wyniku awarii. Lokomotywa bez zasilania z sieci trakcyjnej przejedzie do dziesięciu kilometrów.

Technologia superkondesatorowa została zastosowana już pięć lat temu w zbudowanym przez Zhuzhou Electric Locomotive tramwaju.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5