Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Compremum i Mag-Train zaskarżają wyrok ws. przetargu Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
04-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Compremum i Mag-Train zaskarżają wyrok ws. przetargu Intercity
Fot. Adam Kilian
Konsorcjum Compremum i Mag-Train nie składa broni w przegranej – wydawać by się mogło – sprawie naprawy 40 wagonów osobowych PKP Intercity. Spółki zaskarżyły wyrok Krajowej Izby Odwoławczej w tej sprawie.

Zarząd spółki Compremum (d. Pozbud) poinformował w komunikacie, że wspólnie ze swoim konsorcjantem, spółką Mag-Train zaskarżył w całości wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 marca 2022 roku oddalający ich odwołanie. Przypomnijmy, że PKP Intercity unieważniło trzyczęściowe postępowanie na wykonanie naprawy okresowej P5 oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/Z1BPRM (nie był to zresztą pierwszy, ani nawet drugi przetarg w tej sprawie). Następnie, odrzucając odwołanie konsorcjum, KIO potwierdziło słuszność tej decyzji.

– Złożona do Sądu Okręgowego w Warszawie skarga obejmuje zarzuty prawa materialnego i proceduralnego wobec Wyroku Izby, w tym m.in. : (i) naruszenie art. 93 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 92 ust. 1 pkt 7 PZP2004 poprzez jego niewłaściwą wykładnię i uznanie, że Zamawiający mógł odstąpić od sporządzenia faktycznego i prawnego uzasadnienia decyzji o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, z którego to uzasadnienia wynikałoby pełne zmaterializowanie się przesłanek warunkujących unieważnienie Postępowania; (ii) naruszenie art. 93 ust. 3 w zw. z art. 7 ust. 1 i art. 9 ust. 1 PZP2004 poprzez ich niezastosowanie lub niewłaściwą interpretację polegającą na uznaniu, że w stanie faktycznym opisanym szczegółowo przez skarżących, a prawidłowo ustalonym przez KIO, nie doszło do naruszenia zasady równego traktowania wykonawców i zachowania uczciwej konkurencji oraz zasady przejrzystości i pisemności postępowania podczas, gdy z okoliczności faktycznych w sposób oczywisty wynika, że Zamawiający posiadał środki niezbędne na realizację zadania publicznego objętego postępowaniem – napisała spółka w komunikacie. 

– Skarżący wnieśli przede wszystkim o zmianę zaskarżonego wyroku w całości poprzez uwzględnienie odwołania i nakazanie zamawiającemu unieważnienia czynności unieważnienia postępowania oraz dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnie z przeprowadzoną oceną ofert, ewentualnie zmianę zaskarżonego wyroku jw. oraz przedstawienia szczegółowego uzasadnienia faktycznego wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 93 ust. 1 pkt 4 PZP2004 potwierdzającego niemożliwość finansowania zamówienia – czytamy.

Próba udowodnienia, że zamawiający miał obowiązek podnieść budżet na realizację zamówienia nie zdarza się często (przynajmniej w branży kolejowej). Warto przypomnieć, że konsorcjum Compremum i Mag-Train odwoływało się już wcześniej w przetargach PKP Intercity. Ma z przewoźnikiem umowę na modernizację 14 wagonów.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

Pasażer

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

inf. pras. PKP Intercity 09 sierpnia 2025

EP08-001 PKP Intercity wróciła na tory w historycznych barwach

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

Pasażer

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

inf. pras. PKP Intercity 09 sierpnia 2025

EP08-001 PKP Intercity wróciła na tory w historycznych barwach

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij