NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Co z lokomotywami, które Przewozy Regionalne kupiły od Intercity?

| Jakub Madrjas 03.10.2017 14,2k

Co z lokomotywami, które Przewozy Regionalne kupiły od Intercity?
Fot. Marcin Myszak, Ilostan Pojazdów Trakcyjnych
W 2011 roku spółka Przewozy Regionalne kupiła od PKP Intercity pięć lokomotyw serii EU07. Każda z nich kosztowała 960 tys zł. Niestety maszyny nadal stoją odstawione w Toruniu.
Sprawę lokomotyw, które Przewozy Regionalne kupiły od PKP Intercity opisywaliśmy półtora roku temu. Przypomnijmy: We wrześniu 2011 roku Przewozy Regionalne wygrały przetarg na zakup lokomotyw z PKP Intercity. Za elektrowozy EU07-160, EU07-207, EP07-154, EU07-064, EU07-071, EU07-155 przewoźnik zapłacił po 960 000 złotych. Ówczesna prezes przewoźnika Małgorzata Kuczewska-Łaska tłumaczyła w „Rynku Kolejowym”, że powodem była chęć rezygnacji z wynajmu lokomotyw z PKP Cargo do obsługi połączeń Interregio. PR wynajmowały wówczas od Cargo aż 32 lokomotywy.

W styczniu 2016 roku, kiedy ostatnio pisaliśmy o kupionym za sześć milionów złotych sprzęcie, Przewozy Regionalne analizowały, co zrobić z nimi dalej. Miłośnicy kolei ze strony Ilostan Pojazdów Trakcyjnych przypomnieli ostatnio, że lokomotywy dalej stoją odstawione na terenie PRST Toruń Kluczyki jako oczekujące na naprawę główną. Na ich prośbę sprawdziliśmy, jakie obecnie plany wobec lokomotyw mają PR.

– Przedmiotowe lokomotywy znajdowały się w stanie gorszym niż pierwotnie założono przy składaniu ofert ich zakupu - mówi Dominik Lebda z Przewozów Regionalnych. Jak przypomina, miały być przeznaczone do realizacji połączeń Interregio. – Z racji założeń realizowanego przez spółkę Planu Restrukturyzacji, zrezygnowano z tej oferty, a zatem modernizacja elektrowozów stała się bezcelowa – wskazuje. – Niemniej poszukujemy rozwiązań prawnych i finansowych, które pozwolą przysporzyć spółce korzyści, z tytułu posiadania tych aktywów – zapewnia przedstawiciel przewoźnika. Jak zaznaczają miłośnicy kolei, w przypadku sprzedaży lokomotyw spółka odzyskałaby część środków z inwestycji, a lokomotywy po naprawie P5 mogłoby wrócić do prowadzenia pociągów.

Podczas tegorocznych targów Trako 2017 Przewozy Regionalne zaprezentowały swoją najnowszą strategię taborową. Przewiduje ona przede wszystkim zakup 238 nowych pojazdów oraz dalszą modernizację taboru. Strategia spółki zakłada m. in. pozyskanie dziewięciu lokomotyw spalinowych i 11 elektrycznych
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Toruń (310)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Toruń (310)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5