NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Co z Impulsami KD? Jeden ze składów powrócił z Newagu

| Jakub Rösler, Jakub Madrjas 24.06.2022 6,9k

Co z Impulsami KD? Jeden ze składów powrócił z Newagu
fot. Newag
Newag udanie przeprowadził uruchomienie dwóch jednostek, które Koleje Dolnośląskie przesłały do Nowego Sącza. Jedna z nich wróciła już do Wrocławia, tak więc przewoźnik ma teraz pięć unieruchomionych Impulsów 45WE.
Impulsy uruchomione w Nowym Sączu

Najdłuższe, 5-członowe pociągi Impuls Kolei Dolnośląskich miały przejść rutynowe przeglądy poziomu P3-2, po przejechaniu miliona kilometrów w SPS ASO Mieczkowski. Okazało się, że w dwóch pojazdach po naprawie wystąpiła usterka, która skutkowała niemożnością ich uruchomienia - wykonawca napraw stwierdził, że nie posiada uprawnień do konfiguracji głównego oprogramowania. Następnie podobną usterkę wykryto w kolejnych dwóch pociągach jeszcze przed rozpoczęciem naprawy, a także w jednym Impulsie województwa Zachodniopomorskiego, który jest na naprawie P3 u przewoźnika Polregio.

Dwa unieruchomione pojazdy, które nie przeszły jeszcze napraw, Koleje Dolnośląskie wysłały w połowie miesiąca do fabryki Newagu w Nowym Sączu na diagnostykę. Jak informuje "Rynek Kolejowy" Andrzej Padniewski z Biura Prasowego Kolei Dolnośląskich, Newagowi udało się uruchomić jeden pociąg, natomiast producent uzupełnił tę wypowiedź o informację o uruchomieniu także drugiej jednostki. Pierwszy pojazd wrócił już na Dolny Śląsk, a drugi przechodzi zaplanowaną wcześniej wymianę zestawów kołowych. – Liczba pojazdów unieruchomionych po powrocie jednej z jednostek 45WE, zmalała do pięciu – dodaje Padniewski.

Dodatkowe kilometry przed przeglądem

Ani producent, ani przewoźnik nie podają oficjalnie informacji dotyczących tego, co było przyczyną usterki. Jak udało nam się dowiedzieć, jednostki po diagnostyce w Newagu na razie nie trafią na naprawę P3-2. Koleje Dolnośląskie wydłużyły im bowiem - po przeprowadzeniu niezbędnej oceny - okres międzynaprawczy o 10 procent, czyli do 1 100 000 kilometrów. Da to przewoźnikowi dodatkowo ok. dwóch miesięcy w ruchu.

Wciąż nie wiemy jednak, co z pozostałymi czterema Impulsami, które ciągle są w firmie ASO Mieczkowski. Według naszych informacji, naprawa trzeciego składu już się zakończyła.

Problemy z dostępnością 5-członowych Impulsów sprawiają, że na trasy są wysyłane krótsze, mniej pojemne pociągi; ograniczony został też rozkład jazdy. Przewoźnik chce ratować sytuację dzierżawą pociągów elektrycznych. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5