Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Innowacyjny pomysł na hybrydę. Wabtec zbudował ciężką lokomotywę elektryczną

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-06-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Wabtec przeprowadził testy swojej pierwszej, w pełni elektrycznej lokomotywy bateryjnej. W długich i ciężkich pociągach prowadzonych przez operatora BNSF elektryczny pojazd zapewnił oszczędność paliwa na poziomie 11%.

Pociągi BNSF zestawiane są zazwyczaj z kilku lokomotyw, które prowadzą bardzo długie pociągi towarowe. Dla Wabtec i BNSF przyznano dotację w wysokości 22,6 milionów dolarów od Kalifornijskiego urzędu ds. ochrony powietrza, aby sprawdzić jak wprowadzenie do ruchu lokomotyw akumulatorowych (ulokowanej pomiędzy lokomotywami z silnikami diesla) może wpłynąć na ograniczenie emisji spalin w Doliny San Joaquin, gdzie normy emisji spalin są regularnie przekraczane.

Po przeprowadzonych trzymiesięcznych testach okazało się, że lokomotywa akumulatorowo-elektryczna FLXdrive zapewniła średnio ponad 11-procentową redukcję zużycia paliwa i emisji gazów cieplarnianych w całym pociągu. To równowartość ponad 6200 galonów (23 tysiące litrów) zaoszczędzonego oleju napędowego i około 69 ton emisji dwutlenku węgla.

– Akumulatorowo-elektryczna lokomotywa FLXdrive jest przełomowym krokiem dla kolei towarowych. To krok do przodu w kierunku stososowania lokomotyw niskoemisyjnych lub zeroemisyjnych na ciężkich kolejach towarowych – powiedział Eric Gebhardt, dyrektor ds. technologii Wabtec. Producent ten chce rozwijać technologię bateryjną i powiększać moc pojazdu. Przy ponad 6 megawatogodzinach kolejna wersja technologii FLXdrive firmy Wabtec będzie miała możliwość zmniejszenia zużycia paliwa i emisji nawet o 30 procent w całym składzie.

Ważący 430000 funtów (prawie 200 ton) układ napędowy FLXdrive w lokomotywie demonstracyjnej zawiera 18000 baterii litowo-jonowych. Lokomotywa ładowana jest w miejscach postoju, a także doładowywana w czasie hamowania dzięki systemowi odzysku energii, z którego Wabtec jest szczególnie dumny. FLXdrive korzysta ponadto z inteligentnych (w pełni automatycznych) urządzeń eco-drive, dzięki czemu dobiera moc do aktualnej wagi pociągu czy ukształtowaniu terenu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wabtec dostarczy do Egiptu aż 100 lokomotyw

Tabor i technika

Wabtec dostarczy do Egiptu aż 100 lokomotyw

Przemysław Farsewicz 15 listopada 2021

Wabtec przejął GE Transportation

Biznes

Wabtec przejął GE Transportation

Michał Szymajda 07 marca 2019

Wabtec kupi taborowego giganta GE Transportation

Biznes

Wabtec kupi taborowego giganta GE Transportation

Michał Szymajda 22 maja 2018

Wabtec przejmuje Faiveley Transport. Powstaje kolejowy gigant?

Tabor i technika

Zgoda KE na fuzję Wabtec z Faiveley Transport

Biznes

Zgoda KE na fuzję Wabtec z Faiveley Transport

Martyn Janduła 05 października 2016

Nowy hamulec od Wabtec

Tabor i technika

Nowy hamulec od Wabtec

Wabtec 23 grudnia 2014

Zobacz również:

Wabtec dostarczy do Egiptu aż 100 lokomotyw

Tabor i technika

Wabtec dostarczy do Egiptu aż 100 lokomotyw

Przemysław Farsewicz 15 listopada 2021

Wabtec przejął GE Transportation

Biznes

Wabtec przejął GE Transportation

Michał Szymajda 07 marca 2019

Wabtec kupi taborowego giganta GE Transportation

Biznes

Wabtec kupi taborowego giganta GE Transportation

Michał Szymajda 22 maja 2018

Wabtec przejmuje Faiveley Transport. Powstaje kolejowy gigant?

Tabor i technika

Zgoda KE na fuzję Wabtec z Faiveley Transport

Biznes

Zgoda KE na fuzję Wabtec z Faiveley Transport

Martyn Janduła 05 października 2016

Nowy hamulec od Wabtec

Tabor i technika

Nowy hamulec od Wabtec

Wabtec 23 grudnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5