NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wabtec przejmuje Faiveley Transport. Powstaje kolejowy gigant?

| jd/inf. pras. 01.12.2016 893

Wabtec przejmuje Faiveley Transport. Powstaje kolejowy gigant?
Wabtecfot. Jakub Murat (Muri) CC BY-SA 4.0
Amerykańska firma Wabtec wykupiła większość udziałów francuskiej spółki Faiveley Transport. Obie firmy są liderami na rynku producentów podzespołów kolejowych i po ich połączeniu powstanie koncern, którego planowane na 2017 rok przychody sięgną 4,2 miliarda dolarów.
Wabtec produkuje rozmaite podzespoły, w tym hamulce dla pociągów pasażerskich i towarowych. Faiveley jest dostawcą zaawansowanych systemów dla transportu kolejowego, zarówno dla producentów, jak i operatorów, takich jak układy elektryczne, klimatyzacja, systemy sterowania drzwiami czy systemy hamulcowe. Obie firmy działają globalnie.

Na fuzję musiały się zgodzić zarówno amerykański Departament Sprawedliwości, jak i Komisja Europejska. Ta ostatnia wydała zgodę przed tygodniem. 1 grudnia Wabtec wydał oświadczenie, w którym potwierdził przejęcie 51 proc. udziałów firmy, będących do tej pory w posiadaniu rodziny Faiveley. Dodatkowo poinformowano, że spółka ma zamiar jeszcze przed końcem roku skupić pozostałe akcje dostępne na rynku, rozproszone wśród mniejszych udziałowców.

Wartość wszystkich akcji Faiveley Transport specjaliści wyceniają na ok. 1,7 mld dolarów. Wabtec za zakupiony pakiet zapłacił 212 mln dolarów w gotówce oraz dodatkowo pakietem 6,3 miliona własnych akcji. To oznacza, że Wabtec wchłonął Faiveley, ale jednocześnie rodzina Faiveley stała się istotnym udziałowcem Wabteca. Erwan Faiveley, dotychczasowy wiceszef francuskiej spółki oraz Phillipe Alfroid, szef rady nadzorczej, weszli w skład rady nadzorczej Wabteca. Z kolei dotychczasowy prezes Faiveley Transport Stephane Rambaud–Measson, został szefem Wabtec Transit Group, oraz wiceprezesem całego konsorcjum Wabtec.

Raymond T. Belter, szef Wabteca, przed którym bezpośrednio będzie odpowiadał Rambaud–Measson, przyznał, że fuzja to duży impuls technologiczny dla Wabteca. – Dzięki temu zyskujemy wiele gotowych produktów i rozwiązań, a także dostęp to rynku europejskiego, oraz Azji i Pacyfiku. Razem jesteśmy bardziej konkurencyjni na globalnym rynku – powiedział.

Wabtec ma zamiar ogłosić publiczne wezwanie do sprzedaży pozostałych na rynku akcji Faiveleya jeszcze w grudniu. Udziałowcom zostanie zaoferowana cena 100 dol. za akcję lub możliwość wymiany ich na udziały Wabtecu w proporcji 1,1538 akcji amerykańskiej firmy za jeden udział Faiveleya.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

USA (239)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

USA (239)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5