CAF przejmie produkcję dwóch typów pojazdów dotąd budowanych przez Alstom. Wynika to ze zobowiązań wobec Komisji Europejskiej, w związku połączeniem Alstom z Bombardier Transportation. Hiszpański producent rośnie w siłę.
Alstom ogłosił w listopadzie, że zapadła decyzja dotycząca zbycia na rzecz CAF platformy Coradia Polyvalent, zakładu w Reichshoffen (Francja) oraz platformy Talent 3, obecnie rozwijanej w Hennigsdorf (Niemcy). –
Zbycie wybranych obszarów działalności było warunkiem zatwierdzenia połączenia Alstom-Bombardier przez Komisję Europejską – poinformował taborowy gigant.
Przedstawiciele CAF wyrazili swoje zadowolenie z tej transakcji. Pozwoli ona na dalszy rozwój firmy dzięki umiejętnościom i know-how pracowników nabywanych zakładów. Poprzez kontynuowanie inwestycji we Francji grupa CAF umacnia swoją pozycję w tym kraju, a zarazem planuje zwiększać swoją aktywność w Niemczech i na pozostałych rynkach środkowej Europy.
Proces uzależniony jest od przebiegu konsultacji z przedstawicielami organizacji pracowniczych (związków zawodowych) i uzyskania zgód odpowiednich organów regulacyjnych. Transakcja zostanie sfinalizowana między kwietniem a wrześniem 2022 roku.
CAF coraz bardziej rośnie w siłę i zdobywa nowe rynki. W ostatnich latach sprzedał swoje pojazdy
do Skandynawii, gdzie uzyskał kilka kontraktów, do
Francji i oczywiście do Hiszpanii. CAF sprzedał swoje tramwaje
także do Australii. O wynikach finansowych firmy
pisaliśmy tutaj.Warto przypomnieć, że polski producent autobusów - Solaris -
również jest częścią Grupy CAF.