NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

Producenci z Hiszpanii – Talgo i CAF – podsumowali pandemiczny rok 2020

| Michał Szymajda 02.03.2021 10

Producenci z Hiszpanii – Talgo i CAF – podsumowali pandemiczny rok 2020
Projekt zestawu Talgo dla DB, który zacznie kursować w 2023 rokuGraf. Talgo
Dwóch największych hiszpańskich producentów taboru kolejowego pochwaliło się wynikami finansowymi za rok 2020. Podobnie jak dla większości firm z branży kolejowej, również dla CAF-u i Talgo ubiegły rok, ze względu na epidemię koronawirusa, nie był rokiem dobrym.
Talgo, słynące głównie z produkcji wagonów z automatycznym systemem zmiany rozstawu kół i zespołów trakcyjnych, zanotowało zysk operacyjny EBITDA (zysk operacyjny przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań oprocentowanych, podatków, amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych etc.) w wysokości 34,2 mln euro. To o 54,5 % mniej w porównaniu z 2020 roku.

Jednocześnie Talgo ogłosiło, że obroty netto w 2020 rok wyniosły 487,1 mln euro, a więc były wyższe aż o 21,3% niż w 2020 roku (401,7 mln euro). Dodaje, że może spać spokojnie, ponieważ na lata 2021-2024 ma portfel zamówień warty 3,18 mld euro. Jak podaje portal railjournal.com, najważniejszym zleceniem realizowanym w tym roku będzie rozpoczęcie produkcji trzydziestu szybkich składów zespolonych Avril dla hiszpańskich kolei. Talgo prognozuje (choć prognozy w przypadku sytuacji pandemicznej okazały się już wiele razy wróżeniem z fusów, że EBITDA za rok 2021 będzie lepsza o 10 do 12% w stosunku do ubiegłorocznej.

Z kolei drugi producent z terytorium Hiszpanii – baskijski CAF - podał, że skorygowana EBITDA na 2020 r. wyniosła 201 mln euro, co oznacza spadek o 18% w porównaniu z 244 mln euro w 2019 r., przy marży w wysokości 7,3% w skali roku, w porównaniu z 9,4% w 2019 r. Stało się tak pomimo 6% wzrostu przychodów w 2020 r., do poziomu 2,8 mld euro, w porównaniu z 2,6 mld euro w 2019 r.

CAF poinformował, że na najbliższe kilka lat ma portfel zamówień w wysokości 8,8 mld euro. Tylko w 2020 roku zebrano kontrakty warte 2,1 mld euro w 2020 r. Podobnie jak Talgo, także CAF spodziewa się poprawy sytuacji na rynku w 2021 roku. Ma to wynikać z poprawy zarówno sytuacji pandemicznej, jak i z wdrożenia programów pomocowych.

Zarówno dla CAF-u, jak i dla Talgo fatalny był drugi kwartał 2020, kiedy produkcja mocno wyhamowała, a sytuacja pandemiczna w Hiszpanii była bardzo zła.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5