NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Francja. Plebiscyt RER na wygląd nowych pociągów od Alstom i CAF

| Magdalena Romanowska 04.07.2021 2k

Pasażerowie RER B mogą zadecydować o tym, jak będą wyglądały nowe pociągi tej linii, które zaczną kursować od listopada 2025 r. Do wyboru są trzy warianty, zarówno designu zewnętrznego, jak i wnętrza. Głosy można oddawać do 31 lipca br.
W listopadzie 2025 r. pociągi MI20 zaczną kursować na linii aglomeracyjnej kolei paryskiej RER B. W związku z tym zarządca transportowy Ile-de-France ogłosił plebiscyt na wygląd nowy pociągów. Jak podkreśla Ile-de-France Mobilités, nowe pojazdy mają być bardziej dostosowane do komfortu podróżnych, dlatego otrzymali oni możliwość samodzielnego zadecydowania, jaki wariant w największym stopniu odpowiada ich oczekiwaniom.

fot. https://www.iledefrance-mobilites.fr/
Na stronie Île-de-France Mobilités znajdziemy przekierowanie do witryny, w której można oddać swój głos. Znajdziemy tam po trzy warianty wizualizacji frontu pociągu oraz wnętrza wagonów. Choć plebiscyt jest adresowany głównie do mieszkańców regionu, głos może oddać każdy, nawet osoba z innego kraju. Konkurs trwa do 31 lipca 2021 r.

fot. https://www.iledefrance-mobilites.fr/
O zamówieniu na nowe pociągi dla RER B głośno było na początku tego roku. Zamieszanie związane było z konfliktem wywołanym przez skargę Alstomu. Przedsiębiorstwo, które przegrało z Bombardierem w tym przetargu, uznawało postępowanie za przeprowadzone niezgodnie z przepisami. Alstom nie zgadzał się na przyznanie inwestycji konsorcjum Bombardiera i CAF, mimo że w międzyczasie dokonał jego przejęcia. Ostatecznie grupa doszła do porozumienia z inwestorem i w maju ogłoszono, że zadanie dostarczenia pociągów zostanie zrealizowane przez Alstom i CAF.

Linię RER B zasili 146 pociągów MI20 wyposażonych w nadzór wideo, klimatyzację i system informacji pasażerskiej. Każdy pojazd jest długości 104 m i składa się z 7 wagonów (w porównaniu z obecnymi składami po 4 wagony). Będą one dostarczały od 20 proc. Miejsc więcej niż obecne, wyremontowane składy MI79 i MI84, co daje łącznie 1070 miejsc w nowych pociągach.

Jednocześnie wdrożenie tych składów MI20 na linii B w 2025 r. będzie wymagało znacznych dostosowań infrastruktury (wysokość peronów, wzmocnienia zasilania elektrycznego), ale także warsztatów konserwacyjnych (utworzenie nowego warsztatu w Mitry i adaptacja istniejącego warsztatu w Massach).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Francja (364)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat

Wiecej z regionu:

Francja (364)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5