NUMER 06/2021
NUMER 06/2021
Temat numeru:
Utrzymanie i naprawa taboru
szukaj
Śledź nas:

Były czeski minister transportu ujawnił kulisy "przeszkadzania" spółce RegioJet

| Michał Szymajda 19.07.2021 4,9k

Były czeski minister transportu ujawnił kulisy "przeszkadzania" spółce RegioJet
fot. RegioJet
Niebywała sytuacja w Republice Czeskiej. Jak podaje czeski portal zdopravy.cz, były minister transportu Antonín Prachař opowiedział o planach blokowania dostępu konkurentom państwowych Kolei Czeskich.
Antonín Prachař był ministrem transportu z ramienia partii ANO2011 (jej twórcą i obecnym premierem Czech jest Andrej Babiš). Prachař opisał swoje rozmowy, które toczyły się przed planowanym otwarciem rynku dotowanych przewozów dalekobieżnych w Czechach. Rozmówcą Pracharza miał być Jaromír Pejš z rady nadzorczej Českých Drah (CD, Koleje Czeskie).

Pejš miał przedstawić plan uwolnienia rynku na liniach kolejowych, gdzie w sieci trakcyjnej płynęło napięcie, którego obsługi nie mógł się podjąć RegioJet czy Leo Express. Głównie z uwagi na brak odpowiednich lokomotyw. – Radim Jančura (właściciel RegioJet – dop. red.) ma tylko elektrowozy na prąd przemienny (serii 163 - dop. red.), musiałby więc kupić nowe elektrowozy na prąd stały – mówił przedstawiciel Czeskich Kolei do ministra. W ten sposób miano zablokować dostęp do linii dla RJ, lub przynajmniej osłabić pozycję przetargową prywatnego operatora, poprzez zmuszenie go do poszukiwania kosztownego taboru. Do rozmów miało dojść 7 lat temu. Zareagował prezes RegioJet.

– Jančura przyszedł do mnie i wyjaśnił mi, jakim jestem debilem, że źle wybrałem linie kolejowe – dodał były minister, twierdząc przy tym, dla równowagi, że szef RegioJet jest silnym lobbystą i ma wpływ na działalność czeskiego ministerstwa infrastruktury.

Co spotka byłego ministra za przyznanie się do rozmów na temat ograniczenia rynku? Prawdopodobnie nic. Za jego urzędowania nie doszło bowiem w Czechach do otwarcia rynku połączeń dotowanych. Stało się to kilka lat później. RegioJet zdobył w końcu "publiczny" kontrakt i od grudnia 2019 roku kursuje z Brna do Ostrawy i Bohumina.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (786)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (786)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2021
NUMER 06/2021
Ostatnie miesiące przyniosły spore zmiany na rynku napraw taboru kolejowego. PKP Cargo sfinalizowało zakup zakładów w Gniewczynie, PKP Intercity Remtrak przejęło ostatecznie zakład w Opolu, a nieco wcześniej zakończyło rozbudowę swoich głównych zakładów. Ostatnie lata przyniosły także budowę wielu zapleczy utrzymaniowych, przeważnie w ramach realizacji dużych kontraktów taborowych. Pomimo tego ciągle utrzymują się mniejsze podmioty oferujące usługi naprawcze oraz większe zakłady jak Olkol. W tym numerze staraliśmy się porozmawiać z możliwie największą liczbą firm działających na tym rynku, by pokazać, jakie są perspektywy jego rozwoju na najbliższe lata.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5