NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]

| Michał Szymajda 22.02.2019 4,5k

Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Fot. Budimex
Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Budimex realizuje kontrakt związany z przebudową układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59, na odcinku od Rokietnicy do Wronek”. Prace odbywają się w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”.
Budimex teren budowy przejął na początku listopada 2018 i natychmiast przeszedł do prac. – Harmonogram jest bardzo napięty ponieważ skróciliśmy w ofercie okres prac a jednocześnie weszliśmy w prace ziemne w okresie zimowym, najtrudniejszym do prowadzenia tego typu robót – informuje rzecznik prasowy Budimexu Michał Wrzosek. Teren inwestycji został sprawdzony pod względem archeologicznym.

Obecnie wybierany jest stary tłuczeń, prowadzone są wykopy i profilowanie podłoża, trwa wzmocnienie podtorza oraz prowadzony jest demontaż nawierzchni kolejowej. W zakresie sieci trakcyjnej prowadzony jest demontaż sieci trakcyjnej oraz montaż fundamentów palowych i słupów trakcyjnych, w zakresie obiektów inżynieryjnych trwają wykopy, rozbiórki oraz pogrążanie ścianek szczelnych. Na stacji Wronki rozebrana została lokomotywownia oraz rampa.

– Wykonawca wykonał rozbiórkę starego peronu nr 1 na przystankach osobowych Pamiątkowo i Baborówko, wykonane zostały wykopy pod nowe perony, przygotowano podłoże gruntowe pod wykonanie ławy betonowej pod elementy ścianek peronowych L, ułożone i zaizolowane zostały ścianki peronowe L – informuje Michał Wrzosek. Dodaje, że w zakresie elektroenergetyki trwają wykopy pod kabel SBL, demontaż słupów oświetleniowych oraz wykopy pod kable EOR. Aktualnie trwają też prace związane z wycinką i karczowaniem.

Termin zakończenia prac to sierpień 2020 roku. Prace na 35 km linii kolejowej przebiegają z niedużym opóźnieniem o około 2 m-c z powodu opóźnionych pozwoleń na budowę oraz otrzymanych zamknięć torowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5