Partnerzy serwisu:
Biznes

Boom na tabor. Na polskie tory trafi 1400 nowych pojazdów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
17-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Boom na tabor. Na polskie tory trafi 1400 nowych pojazdów
Fot. KOLEJ77, SM42.pl
Polscy producenci taboru są w tym roku pod kreską, ale już wkrótce może się to zmienić. Jak podsumowuje Stadler, krajowi przewoźnicy zapowiedzieli już zakup prawie 1,5 tysiąca pojazdów szynowych. Firma liczy na dużą liczbę zamówień dla swojej fabryki w Siedlcach.

Jak wynika z zapowiedzi przewoźników i analiz rynkowych producenta, na polskie tory w najbliższych latach może trafić ponad 1400 różnego rodzaju nowych pojazdów szynowych. – Oznacza to duże wyzwanie dla wszystkich zakładów produkcyjnych działających w Polsce – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Marta Jarosińska, rzeczniczka Stadler Polska.

Duże zamówienie PR

W piątek prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński zapowiedział zakup 250 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w ciągu pięciu najbliższych lat. – Zapraszamy do współpracy czy prezesa Zaboklickiego, czy prezesa Konieczka (prezesi Pesy i Newagu, brali udział w debacie – przyp. RK.), czy każdego innego. Chcielibyśmy, by były to rozmowy być może o koncepcji nowego ezt, takiego, którego parametry są naprawdę potrzebne na polskiej kolei – mówił o proponowanym producentom dialogu technicznym.

Rzeczniczka Stadlera potwierdza chęć udziału w realizacji zapowiadanych przez prezesa PR inwestycji. – Wierzymy, że dzięki naszemu doświadczeniu, różnorodnej palecie produktów oraz potencjałowi Stadler Polska odegra istotną rolę w realizacji programu wymiany taboru – mówi Jarosińska.

Są i kolejni chętni

Jeżeli udadzą się plany należącej do samorządów i ARP spółki, stanie się ona jednym z najważniejszych zamawiających na rynku taboru szynowego. Ale i pozostali operatorzy mają ambitne plany. PKP Intercity przygotowało strategię taborową do 2020 r. Według niej przeznaczy ok. 2,5 mld zł m.in. na zakup lub modernizację 510 wagonów i 60 lokomotyw. Piszemy o tym tutaj

Tabor zamawiać będą również przewoźnicy samorządowi. Koleje Mazowieckie chcą kupić 71 nowych pociągów. Duże zakupy zapowiadają też Koleje Wielkopolskie. W dalszym ciągu pociągi będą też kupować samorządy. Np. województwo pomorskie planuje kupić aż 34 ezt i składy push&pull. Do zakupów pojazdów szynowych szykują się również miasta, jak choćby: Poznań (111 nowych tramwajów) i Warszawa (do 59 pociągów metra oraz 123 tramwaje). Na rynku pojazdów miejskich Stadler będzie współpracował z Solarisem.

Polscy pracownicy, inwestycje i podatki

Ostatnio pojawiło się dużo kontrowersji dotyczących wspierania krajowych producentów przez polskich zamawiających (pisaliśmy o tym tutaj). Jak odnoszą się do nich przedstawiciele siedleckiej fabryki? – Stadler Polska jest polskim przedsiębiorstwem. Płacimy tutaj podatki, a zyski od lat reinwestujemy w Siedlcach. Nasza najnowsza inwestycja w rozbudowę zakładu warta jest 40 mln złotych. Zatrudniamy w Siedlcach ponad 700 wykwalifikowanych pracowników i współpracujemy z 2 tysiącami polskich przedsiębiorców – zaznacza Marta Jarosińska.

Na szczegółowe pytanie „RK” o zapłacone przez Stadlera w Polsce podatki precyzuje, że tylko w ubiegłym roku przekroczyły one kwotę 100 milionów złotych. – Siedlecki zakład stał się w ostatnich latach największym polskim eksporterem taboru szynowego, a produkowane w nim pociągi są marką znaną i uznaną w całej Europie. Dlatego mamy nadzieję, że Stadler Polska, podobnie jak inne polskie firmy, będzie brał aktywny udział w realizacji rządowych programów rozwojowych i wspólnie z nimi budował nowoczesny, polski przemysł kolejowy – podsumowuje rzeczniczka.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5