NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Bombardier i Hitachi zbudują szybkie pociągi dla operatora Ilsa. Pojadą w Hiszpanii

| Michał Szymajda 11.08.2020 4

Bombardier i Hitachi zbudują szybkie pociągi dla operatora Ilsa. Pojadą w Hiszpanii
Fot. Bombardier Transportation
Konsorcjum Bombardier – Hitachi będzie dostawcą nowych pociągów dużych prędkości dla nowego, prywatnego operatora Ilsa, który zadebiutuje na hiszpańskiej sieci kolei dużych prędkości.
Hitach Rail i Bombardier Transportation dostarczą Ilsie 23 składy zespolone ETR1000, znane już z włoskiego systemu KDP. Wybór okazał się oczywisty, bowiem większościowym udziałowcem Ilsa jest włoski państwowy operator Trenitalia, który działa w konsorcjum ze spółką Operador Ferroviario de Levante. Trenitalia ma już dobre doświadczenia z eksploatacją tych pojazdów na włoskich torach. Jeżdżą tu pod marką Frecciarossa. Wartość kontraktu jest olbrzymia – to 797 milionów euro.

– ETR1000 zmienił oblicze transportu kolejowego we Włoszech, jest najszybszym i najbardziej podziwianym pociągiem w Europie. Chcemy, by ten świetny pojazd, znany z wysokiego komfortu, dostępności i niskiego hałasu woził teraz pasażerów w Hiszpanii, był częścią rozrastającej się sieci kolei dużych prędkości w Hiszpanii – powiedział prezes Hitachi Rail, Andrew Barr.

– Liberalizacja rynku kolejowego w Hiszpanii pozwoli nowej spółce Ilsa na zaoferowanie zupełnie nowej jakości podróży. Liczymy na to, że pasażerowie przesiądą się z własnych aut i samolotów właśnie do pociągów. Bez wątpienia nasze nowe pociągi ich do tego przyciągną – powiedział Franco Beretta, dyrektor zarządzający Bombardier Transportation we Włoszech.

23 zestawy będą budowane wspólnie przez Hitachi (który kupił Ansaldo Bredę) i Bombardiera we Włoszech. 200-metrowe pociągi zabiorą na pokład 460 pasażerów i podobnie jak włoskie, już dostarczone pojazdy, będą zdolne jeździć w ruchu rozkładowym z prędkością do 360 km/h. Będą oczywiście zbudowane zgodnie z TSI, będą też wielosystemowe.

Konsorcjum ma niewiele czasu na zbudowanie tych bardzo zaawansowanych pociągów. Ilsa chce rozpocząć kursowanie na początku 2022 roku. Zbudowanie i homologowanie pojazdów na rynku hiszpańskim w tak krótkim czasie zakrawa na cud, dlatego możliwe są przesunięcia terminów bądź posiłkowanie się innymi pojazdami.

Ilsa będzie kursować na trasach z Madrytu przez Barcelonę do granicy z Francją, z Madrytu do Walencji z odnogą do Allicante oraz do Sewilli z odgałęzieniem do Malagi.

Więcej na temat liberalizacji hiszpańskiego rynku przewozów można przeczytać tutaj. O drugiej spółce Rielsfera, która zacznie kursować w Hiszpanii piszemy tutaj, a o testach pierwszego nowego pociągu KDP dla państwowego operatora Renfe tutaj. 

Przypomnijmy, że w 2019 roku Trenitalia zamówiła kolejne pociągi ETR1000 także dla swojej własnej sieci połączeń kolejowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Hiszpania (130)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Hiszpania (130)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5