Partnerzy serwisu:
Świat

Hiszpania: Rielsfera zaczyna kompletować tabor dla KDP

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

ŚWIAT
Hiszpania: Rielsfera zaczyna kompletować tabor dla KDP
fot. Cramos, CC BY-SA 4.0, Wikimedia CommonsTGV Duplex
Do Hiszpanii dotarł pierwszy używany zespół trakcyjny TGV Duplex, przeznaczony dla nowego taniego przewoźnika – informuje „Railway Gazette”. Pociągi pod nazwą handlową Falbala zaczną przewozić pasażerów 14 grudnia. Ich operatorem będzie Rielsfera z grupy SNCF.

Hiszpańska spółka zależna francuskich kolei państwowych (SNCF) Rielsfera odebrała pierwszy pojazd do swojej floty. Jest nim piętrowy elektryczny zespół trakcyjny dużych prędkości TGV Duplex (seria 800). Przed zaplanowanym na 14 grudnia wprowadzeniem do służby w Hiszpanii jednostka musiała przejść w zakładach Alstomu w Belforcie modyfikacje. Objęły one, między innymi, instalację dostosowanych do hiszpańskiej infrastruktury systemów kontroli ruchu (ETCS, automatycznego systemu ASFA oraz LZB).

Tabor, którym Rielsfera (pod marką handlową Falbala) rozpocznie obsługę tanich połączeń dużych prędkości w Hiszpanii, będzie składał się z dziewięciu takich jednostek. Przez najbliższe pół roku muszą one jeszcze zostać poddane testom i przemalowane w nowe barwy.

Zezwolenie na obsługę połączeń dużych prędkości, które otrzymała Rielsfera, było częścią procesu liberalizacji hiszpańskiego rynku przewozów. Uzyskany przez spółkę „pakiet C” stanowi ok. 10% całej pracy przewozowej na liniach dużych prędkości w tym kraju. Na trasie z Madrytu przez Saragossę i Barcelonę do granicy francuskiej przewoźnik będzie uruchamiał początkowo 5 par pociągów dziennie. Pozostałe trasy, obsługiwane czterema parami na dobę, to linie łączące stolicę z Walencją przez Albacete (z odgałęzieniem do Alicante) oraz przez Toledo z Sewillą i Malagą.

Kontrakt zawarto na 10 lat. Warto wspomnieć o związanych z przydziałem tras kontrowersjach: hiszpański urząd antymonopolowy uznał początkowo, że dotychczasowy monopolista, koleje państwowe Renfe, nie powinien otrzymać równie długiej umowy. Dopiero z czasem stanowisko to uległo zmianie, na co wpływ – oprócz złożonych przez Renfe dodatkowych wyjaśnień – miała pandemia COVID-19.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5