NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Hiszpania: Rielsfera zaczyna kompletować tabor dla KDP

| Roman Czubiński 27.06.2020 11

Hiszpania: Rielsfera zaczyna kompletować tabor dla KDP
TGV Duplexfot. Cramos, CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons
Do Hiszpanii dotarł pierwszy używany zespół trakcyjny TGV Duplex, przeznaczony dla nowego taniego przewoźnika – informuje „Railway Gazette”. Pociągi pod nazwą handlową Falbala zaczną przewozić pasażerów 14 grudnia. Ich operatorem będzie Rielsfera z grupy SNCF.
Hiszpańska spółka zależna francuskich kolei państwowych (SNCF) Rielsfera odebrała pierwszy pojazd do swojej floty. Jest nim piętrowy elektryczny zespół trakcyjny dużych prędkości TGV Duplex (seria 800). Przed zaplanowanym na 14 grudnia wprowadzeniem do służby w Hiszpanii jednostka musiała przejść w zakładach Alstomu w Belforcie modyfikacje. Objęły one, między innymi, instalację dostosowanych do hiszpańskiej infrastruktury systemów kontroli ruchu (ETCS, automatycznego systemu ASFA oraz LZB).

Tabor, którym Rielsfera (pod marką handlową Falbala) rozpocznie obsługę tanich połączeń dużych prędkości w Hiszpanii, będzie składał się z dziewięciu takich jednostek. Przez najbliższe pół roku muszą one jeszcze zostać poddane testom i przemalowane w nowe barwy.

Zezwolenie na obsługę połączeń dużych prędkości, które otrzymała Rielsfera, było częścią procesu liberalizacji hiszpańskiego rynku przewozów. Uzyskany przez spółkę „pakiet C” stanowi ok. 10% całej pracy przewozowej na liniach dużych prędkości w tym kraju. Na trasie z Madrytu przez Saragossę i Barcelonę do granicy francuskiej przewoźnik będzie uruchamiał początkowo 5 par pociągów dziennie. Pozostałe trasy, obsługiwane czterema parami na dobę, to linie łączące stolicę z Walencją przez Albacete (z odgałęzieniem do Alicante) oraz przez Toledo z Sewillą i Malagą.

Kontrakt zawarto na 10 lat. Warto wspomnieć o związanych z przydziałem tras kontrowersjach: hiszpański urząd antymonopolowy uznał początkowo, że dotychczasowy monopolista, koleje państwowe Renfe, nie powinien otrzymać równie długiej umowy. Dopiero z czasem stanowisko to uległo zmianie, na co wpływ – oprócz złożonych przez Renfe dodatkowych wyjaśnień – miała pandemia COVID-19.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Hiszpania (123)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat

Wiecej z regionu:

Hiszpania (123)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5