NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Bombardier: Kontrakt na wagony piętrowe dla North County Transit District

| Roman Czubiński 19.07.2020 30

Bombardier: Kontrakt na wagony piętrowe dla North County Transit District
wiz. Bombardier
Kolejny amerykański przewoźnik zdecydował się na zakup wagonów piętrowych BiLevel produkcji Bombardiera. Nowy tabor umożliwi znaczną poprawę częstotliwości kursowania pociągów podmiejskich San Diego - Oceanside. Dostawy mają nastąpić jesienią i zimą 2022 r.
North County Transit District (NCTD) zamówił 11 nowych wagonów piętrowych BiLevel w wariancie podmiejskim, przeznaczonych do obsługi połączeń COASTER z San Diego do Oceanside. Umowę podpisano 7 lipca, przygotowania do finalizacji kontraktu trwały jednak od kwietnia. NCTD zamierza wykorzystać nowy tabor do zwiększenia częstotliwości połączeń, a także do zabezpieczenia rezerwy na czas zbliżających się napraw okresowych obecnie posiadanych wagonów.

Obecnie w dni powszednie przewoźnik uruchamia 11 par pociągów COASTER, a w weekendy – 4 pary dziennie. Najkrótsze interwały wynoszą od 45 do 60 minut, a najdłuższe – do 3,5 godziny. Po uzupełnieniu taboru pociągi mają kursować w szczycie co pół godziny, a poza nim – co godzinę. Łącznie w dni robocze ma kursować aż 21 par pociągów.

Zamówienie podstawowe jest warte ok. 43 milionów dolarów. W jego skład wchodzi 8 wagonów przejściowych i 3 sterownicze. Zostaną z nich sformowane dwa składy (jeden wagon sterowniczy ma stanowić dodatkową rezerwę). NCTD ma ponadto prawo skorzystania z opcji na zakup 27 kolejnych wagonów. We flocie przewoźnika znajduje się dziś 28 wagonów piętrowych BiLevel oraz 7 lokomotyw.

Wagony BiLevel zyskały na kontynencie północnoamerykańskim wielką popularność. Ich pierwsza wersja zadebiutowała w roku 1978. Na ich zakup zdecydowało się łącznie 14 przewoźników i organizatorów przewozów w Kanadzie i USA (ostatnio informowaliśmy o ich kupnie przez dwa zarządy transportu z amerykańskiego Zachodniego Wybrzeża). W wyniku ostatniej modernizacji pojazdy zyskały budowę pudła zapewniającą większe bezpieczeństwo w razie zderzenia (system Crash Energy Management), a także bardziej opływowy kształt kabiny maszynisty, energooszczędne oświetlenie, zmiany w układzie otwierania drzwi oraz wentylacji. Przy siedzeniach pasażerów pojawiły się gniazdka USB.

Budową wagonów zajmie się kanadyjska fabryka koncernu Bombardiera w Thunder Bay. Dzięki masowej skali produkcji czas dostawy będzie stosunkowo krótki: pierwsze wagony dla NCTD mają być dostarczone już jesienią 2022 r. Po zakończeniu odbiorów – o kilka miesięcy później, w okresie zimowym – zaczną wozić pasażerów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5