NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Bombardier: Kontrakt na wagony piętrowe dla North County Transit District

| Roman Czubiński 19.07.2020 3,7k

Bombardier: Kontrakt na wagony piętrowe dla North County Transit District
wiz. Bombardier
Kolejny amerykański przewoźnik zdecydował się na zakup wagonów piętrowych BiLevel produkcji Bombardiera. Nowy tabor umożliwi znaczną poprawę częstotliwości kursowania pociągów podmiejskich San Diego - Oceanside. Dostawy mają nastąpić jesienią i zimą 2022 r.
North County Transit District (NCTD) zamówił 11 nowych wagonów piętrowych BiLevel w wariancie podmiejskim, przeznaczonych do obsługi połączeń COASTER z San Diego do Oceanside. Umowę podpisano 7 lipca, przygotowania do finalizacji kontraktu trwały jednak od kwietnia. NCTD zamierza wykorzystać nowy tabor do zwiększenia częstotliwości połączeń, a także do zabezpieczenia rezerwy na czas zbliżających się napraw okresowych obecnie posiadanych wagonów.

Obecnie w dni powszednie przewoźnik uruchamia 11 par pociągów COASTER, a w weekendy – 4 pary dziennie. Najkrótsze interwały wynoszą od 45 do 60 minut, a najdłuższe – do 3,5 godziny. Po uzupełnieniu taboru pociągi mają kursować w szczycie co pół godziny, a poza nim – co godzinę. Łącznie w dni robocze ma kursować aż 21 par pociągów.

Zamówienie podstawowe jest warte ok. 43 milionów dolarów. W jego skład wchodzi 8 wagonów przejściowych i 3 sterownicze. Zostaną z nich sformowane dwa składy (jeden wagon sterowniczy ma stanowić dodatkową rezerwę). NCTD ma ponadto prawo skorzystania z opcji na zakup 27 kolejnych wagonów. We flocie przewoźnika znajduje się dziś 28 wagonów piętrowych BiLevel oraz 7 lokomotyw.

Wagony BiLevel zyskały na kontynencie północnoamerykańskim wielką popularność. Ich pierwsza wersja zadebiutowała w roku 1978. Na ich zakup zdecydowało się łącznie 14 przewoźników i organizatorów przewozów w Kanadzie i USA (ostatnio informowaliśmy o ich kupnie przez dwa zarządy transportu z amerykańskiego Zachodniego Wybrzeża). W wyniku ostatniej modernizacji pojazdy zyskały budowę pudła zapewniającą większe bezpieczeństwo w razie zderzenia (system Crash Energy Management), a także bardziej opływowy kształt kabiny maszynisty, energooszczędne oświetlenie, zmiany w układzie otwierania drzwi oraz wentylacji. Przy siedzeniach pasażerów pojawiły się gniazdka USB.

Budową wagonów zajmie się kanadyjska fabryka koncernu Bombardiera w Thunder Bay. Dzięki masowej skali produkcji czas dostawy będzie stosunkowo krótki: pierwsze wagony dla NCTD mają być dostarczone już jesienią 2022 r. Po zakończeniu odbiorów – o kilka miesięcy później, w okresie zimowym – zaczną wozić pasażerów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5