NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kujawsko-pomorskie: Chcemy reaktywować pociągi przez Kcynię do Poznania

| Michał Szymajda 13.12.2021 8,1k

Kujawsko-pomorskie: Chcemy reaktywować pociągi przez Kcynię do Poznania
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Podczas ubiegłotygodniowej konferencji prasowej kujawsko-pomorskiego marszałka Piotra Całbeckiego, wielokrotnie podkreślał on zamiar reaktywacji pociągów na kilku liniach w regionie. W tym na odcinku 281 i 356.
Marszałek podkreślił, że zadaniem województwa na najbliższe lata będzie reaktywacja linii od Nakła nad Notecią przez Kcynię „wydłużając ją do Poznania”.

– Linii do Kcyni nie da się uruchomić z dnia na dzień, ustalamy szczegóły przyszłych połączeń z Wielkopolską, tak aby można było przez Kcynię i Gołańcz dojechać do Poznania – powiedział marszałek Całbecki podczas konferencji. Niedawno, w odpowiedzi na interpelację posła Gawkowskiego PLK przypomniała, że dla odcinka linii kolejowej od Kcyni do Gołańcza i Wągrowca toczą się prace mające na celu stworzenie najlepszego projektu rewitalizacji linii. Naprawa odcinka Wągrowiec – Kcynia pozwoliłaby uruchomić regionalne pociągi w relacji Bydgoszcz – Poznań po najkrótszej trasie.

– W ramach prowadzonych działań oraz opracowania dokumentu pn. „PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - zamierzenia inwestycyjne na lata 2021- 2030 z perspektywą do 2040 roku”, w grupie projektów o znaczeniu regionalnym rozważane są do realizacji poniżej wymienione projekty obejmujące linię kolejową nr 356 na odcinku Wągrowiec - Gołańcz - Kcynia: Rewitalizacja kolejowego ciągu komunikacyjnego Bydgoszcz - Kcynia - granica województwa, Rewitalizacja linii kolejowej nr 356 na odcinku Wągrowiec - Gołańcz - granica województwa – napisał w odpowiedzi na interpelację Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury. Na razie pod znakiem zapytania stoi natomiast to za co tą linię odbudować. Środki finansowe nie są jeszcze określone, niemniej jazda z Bydgoszczy do Gołańcza i Poznania przez Kcynię miałaby być możliwa do 2027 roku.

Na jakich jeszcze liniach marszałek Całbecki chciałby uruchamiać pociągi?

– Planujemy wydłużenie kursów pociągów regionalnych z Jabłonowa przez Brodnicę do Rypina. Jest to realne, ale wciąż infrastruktura PKP PLK nie jest na taki pociąg gotowa. Kolejowe związki zawodowe mówią też o konieczności stworzenia połączenia między Wierzchucinem a Lipową Tucholską. Chcemy w jakiś sposób odpowiedzieć na te oczekiwana. Tak się składa, że pracuje tam wielu kolejarzy – powiedział Piotr Całbecki zwracając uwagę na możliwość reaktywacji linii do Pakości i na to, że konieczna jest integracja transportu kolejowego i autobusowego w regionie.

– Powstaje system zintegrowanego biletu dla województwa. Jego rozwój planujemy w przyszłym roku – powiedział.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kujawsko-pomorskie (640)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5