Partnerzy serwisu:
Biznes

Bez wyjątku dla LHS - nie może być zarządcą i przewoźnikiem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
06-07-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Bez wyjątku dla LHS - nie może być zarządcą i przewoźnikiem
– Parlament Europejski nie przyjął stosownej poprawki, jednoznacznie wyłączającej LHS spod ogólnych zasad regulujących rynek kolejowy – poinformował rzecznik Ministerstwa Transportu Mikołaj Karpiński. Oznacza to, że spółka nie będzie mogła być jednocześnie przewoźnikiem i zarządcą infrastruktury.

Przyjęty przez Parlament Europejski tekst rewizji I Pakietu Kolejowego stanowi trudny kompromis pomiędzy Komisją, Radą a Parlamentem Europejskim.  Polsce trudno będzie zaakceptować wszystkie jego elementy, wśród nich brak jednoznacznego wyłączenia LHS spod ogólnych zasad regulujących rynek kolejowy. Należy również nadmienić, że kilka innych państw członkowskich ma zastrzeżenia co do wypracowanego kompromisu, m.in. Niemcy i Austria  poinformowało Ministerstwo Transportu.

W efekcie objęcia PKP LHS regulacjami pakietu liberalizującego rynek kolejowy w Euopie przedsiębiorstwo musiałoby zostać podzielone na spółkę zarządzającą infrastrukturą oraz firmę realizującą przewozy na linii szerokotorowej. Obecnie LHS łączy oba te zadania. Co więcej, na linii mogliby uruchamiać przewozy także inni przewoźnicy.

W Parlamencie Europejskim  polskim europosłom udało się ponad podziałem politycznym to przeforsować, że Parlament Europejski głosami ponad 400 do 200 uczynił od tego recastu wyjątek dla firmy LHS. Okazało się jednak, że organy UE we wtorek wycofały się z tej decyzji – alarmował kilka dni temu Ryszard Czarnecki i oskarżył polskie władze o bierność w tej sprawie Tusk poświęcił PKP LHS na ołtarzu eurokompromisu mówi mocno Czarnecki. Strona polska podjęła wszelkie działania, aby poprawić sytuację spółki LHS (Linia Hutnicza Szerokotorowa) w stosunku do obowiązującego stanu prawnego odpiera zarzuty Ministerstwo Transportu.

Zdaniem Krzysztofa Tchórzewskiego, wiceprzewodniczącego sejmowej komisji infrastruktury objęcie PKP LHS pakietem liberalizacyjnym przygotowywanym przez Komisję Europejską, oznaczające podział spółki na dwa przedsiębiorstwa – jedno zarządzające linią LHS, a drugie prowadzące na niej przewozy – będzie nie tylko niekorzystne dla samej spółki, ale może także oznaczać poważne konsekwencji dla całej Polski. Więcej

 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5