NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Bez wind na stacji w Lesznie? PLK się zastanawia

| Michał Szymajda 13.02.2017 244

Bez wind na stacji w Lesznie? PLK się zastanawia
Pociąg TLK na stacji w Lesznie.Fot. Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl
Najważniejsza stacja kolejowa między Wrocławiem a Poznaniem, w ramach zapowiedzianej na kolejne kilka lat modernizacji, może nie doczekać się budowy wind z przejścia podziemnego na perony. – Miasto Leszno nie zgłaszało co do tego uwag – informuje PKP PLK.
3 stycznia Polskie Linie Kolejowe poinformowały miasto Leszno o zakresie prac modernizacyjnych na magistrali E59, w ramach jej przebudowy od granicy województwa dolnośląskiego do stacji Czempiń, gdzie właśnie kończą się prace na odcinku od strony Poznania. Zaskakujące, że inwestycja nie daje pewności, że z budynku dworcowego (z peronu wyspowego) na peron 2. osoby niepełnosprawne i z ograniczoną mobilności dostaną się windą. W piśmie czytamy, że w ramach prac przy klatkach schodowych pasażerowie tacy będą mogli dostać się na peron za pomocą platformy przyschodowej „usytuowanej na biegach schodowych prowadzących na perony nr 1 i 2”.

Platformy zamiast windy utrudnią normalne życie niepełnosprawnym

O wadach takiego rozwiązania Rynek Kolejowy pisał sporo. Praktyka pokazuje, że platformy przyschodowe są awaryjne a ich obsługa wymaga pomocy pracownika obsługującego urządzenie.

– Zaskakującym jest fakt, że podczas prac modernizacyjnych na E59 dużo mniejsze stacje jak Luboń, Czempiń czy Mosina posiadają zamontowane dźwigi pasażerskie (…). Samo miasto Leszno z populacją 65 tys. mieszkańców generuje największe potoki pasażerskie na linii kolejowej nr 271, co przedkłada się na kategorię dworca odpowiadającą kategorii z roczną odprawą pomiędzy 1-2 mln podróżnych – napisał do nas czytelnik, który poinformował nas o problemie.

Są oszczędności, mogą być windy

W piśmie przekazanym samorządowi PLK oświadczyły, że mogą rozważyć możliwość ewentualnego wprowadzenia zmian w zakresie projektu i uzupełnienie go o budowę wind.

– Informuję, że PKP PLK rozważają możliwość budowy wind zamiast podnośników na stacji Leszno w ramach projektu "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań" – potwierdził treść zawartą w liście do miasta Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK. – Na etapie postępowania w sprawie wydania pozwolenia na budowę Urząd Miasta Leszna nie wnosił uwag dot. planowanej budowy na stacji podnośników przy schodach – dodał przedstawiciel zarządcy infrastruktury.

Szansę na pozytywne zakończenie sprawy i rezygnację z platform dają spore oszczędności przetargowe, w związku z ogłoszeniem wyceny prac przez potencjalnych wykonawców odcinka linii i stacji Leszno, o czym piszemy tutaj. Wkrótce odbędzie się oficjalny wybór wykonawcy i wtedy zapewne dowiemy się jaką decyzję podjęły Polskie Linie Kolejowe.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Leszno (89)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Leszno (89)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5