Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Finał prac na odcinku Poznań – Czempiń już blisko

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-02-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Finał prac na odcinku Poznań – Czempiń już blisko
Fot. PKP PLKNowy peron w Luboniu
PKP PLK chwali się zmodernizowanymi stacjami i przystankami Luboń, Mosina i Czempiń. Zaawansowanie prac modernizacyjnych na magistrali E59 pomiędzy Poznaniem a Czempiniem przekroczyło 85 %. Prace zakończą się przed wakacjami.

– Zakończyły się już prace torowe i sieciowe między Poznaniem a Luboniem i Mosiną a Czempiniem. Na linii zainstalowano nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Zmodernizowane są perony na stacjach i przystankach: Poznań Dębiec, Luboń, Mosina, Drużyna Poznańska, Iłowiec i Czempiń. Lepszą obsługę pasażerów zapewniają nowoczesne wiaty, ławki, oświetlenie, tablice informacyjne, nagłośnienie i czytelne oznakowanie –
informuje Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK.

– Perony są dobrze oznakowane i zostały dostosowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności. Podróżni mogą korzystać z wind, które pozwalają na wyjazd z tuneli. Zbudowane są także bezpieczne podjazdy z terenu przed przystankiem lub stacją na perony – mówi Tomasz Stępień, dyrektor projektu z PKP Polskich Linii Kolejowych.

Trwają ostatnie prace

W Puszczykowie przystanek jest odnowiony i pasażerom zapewniono lepszą obsługę. Zachowano także historyczną stylistykę obiektu. Zmodernizowane zostały obiekty inżynieryjne. Zakończono zasadnicze prace przy wiadukcie kolejowym na ul. Czechosłowackiej na Dębcu. Szeroka jezdnia, chodnik i ścieżka rowerowa zapewniają bezpieczną i szybką komunikację pod linią kolejową. Obok znajduje się zmodernizowany przystanek Poznań Dębiec. Trwają intensywne prace przy dwóch wiaduktach, drogowym w Łęczycy i kolejowym w Mosinie. 

W miejscowości Nowinki powstał ekodukt. – To rodzaj wiaduktu, który umożliwia, szczególnie większym zwierzętom, bezpieczne przejście na drugą stronę torów. Takie rozwiązanie, w ustalonym na podstawie badań miejscu, eliminuje kolizje zwierząt z pociągami i zwiększa poziom bezpieczeństwa – mówi Tomasz Stępień. Na przełomie marca i kwietnia 2017 r. skończą się roboty torowe między Luboniem a Mosiną i przy peronach w Puszczykowie i Puszczykówku.

2 lata opóźnień

Cały odcinek Poznań – Czempiń ma być gotowy do wakacji 2017, choć jeszcze niedawno zapowiadano zakończenie robót maksymalnie do końca 2016 roku.  Jeszcze wcześniej, w lutym 2015 roku, ze względu na zagrożenie w realizacji terminów prac, PKP PLK zerwało umowę z poprzednim wykonawcą , który pracował nad odcinkiem. Podpisano ją w styczniu 2013 roku i wtedy termin zakończenia modernizacji szlaku Poznań – Czempiń określano na czerwiec 2015.

Po zakończeniu prac niemal na całym 32 kilometrowym odcinku Wrocław – Poznań pociągi pasażerskie będą mogły jechać z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Pociągi regionalne skrócą czas przejazdu między Poznaniem a Czempiniem o kilka minut. Po zakończeniu modernizacji całej linii podróż najszybszymi pociągami z Poznania do Wrocławia skróci się o około 30 minut i będzie trwała 90 minut.

PKP PLK obecnie jest na etapie rozstrzygania przetargu na modernizację środkowego odcinka E59 pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem: najbliżej otrzymania zlecenia na przebudowę odcinka Leszno – Czempiń jest Torpol. Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5