Partnerzy serwisu:
Pasażer

Bełchatów w przededniu Kolej Plus: Wciąż spory ruch towarowy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Bełchatów w przededniu Kolej Plus: Wciąż spory ruch towarowy
fot. M. SzymajdaDworzec w Piotrkowie. Stąd odjadą pociągi do Bełchatowa
Zarządca infrastruktury przygotowuje się do gruntownej przebudowy linii nr 24 z Piotrkowa Trybunalskiego do Bełchatowa. Zanim trasa zostanie wyremontowana i wydłużona, niezbędne są pewne prace konserwacyjne. Odcinek wciąż jest bowiem relatywnie intensywnie wykorzystywany w ruchu towarowym.

Jednym z najważniejszych przedsięwzięć realizowanych w ramach programu Kolej Plus ma być modernizacja linii nr 24 łączącej dziś Piotrków Trybunalski z Bełchatowem i Rogowcem. Odcinek, który aktualnie służy wyłącznie ruchowi towarowemu, ma być intensywnie wykorzystywany także w przewozach pasażerskich. Przyczyni się do tego zakładane wydłużenie torów do Bogumiłowa, co doprowadzi do połączenia z linią przebiegającą przez Wieluń.

Drobne prace na wiadukcie

W kwietniu samorząd województwa łódzkiego poinformował natomiast o przeprowadzeniu pewnych prac na jednym z wiaduktów kolejowych w Bełchatowie. Miało to mieć związek z samorządową inwestycją drogową. – Nie prowadziliśmy prac inwestycyjnych na wiadukcie kolejowym nad ul. Wojska Polskiego w Bełchatowie. W ostatnim czasie wykonano jedynie drobne prace konserwacyjne – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Miały one objąć głównie naprawę i uzupełnienie barierek ochronnych. – Nie było zmian w ruchu pociągów – podkreśla nasz rozmówca. Obiekt ma zostać natomiast gruntowniej przebudowany w ramach zadania Kolej Plus.

– Docelowy zakres robót na wiadukcie zostanie określony po zakończeniu prac nad dokumentacją projektową – zapowiada przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Ma ona być gotowa na początku 2026 r. PLK przypominają, że studium obejmie także plan elektryfikacji połączenia.

Relatywnie duży ruch towarowy

Tymczasem na linii nr 24 uruchamiane jest średnio ok. 50 pociągów miesięcznie. – To średnio 1,71 pociągu na dobę – podlicza Rafał Wilgusiak. Składy obsługują m.in. bełchatowską elektrownię.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij