NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Będzie elektryfikacja linii Kostrzyn – Piła i nowe przystanki w Bydgoszczy. Choć nie wiadomo kiedy

| Michał Szymajda 28.04.2020 261

Będzie elektryfikacja linii Kostrzyn – Piła i nowe przystanki w Bydgoszczy. Choć nie wiadomo kiedy
Stacja w Pile fot. Michał Szymajda
PKP Polskie Linie Kolejowe mają już gotowe studium wykonalności dotyczące przyszłości linii 203 na odcinku od Kostrzyna, przy granicy polsko-niemieckiej, przez Gorzów Wielkopolski, Krzyż i Piłę do Bydgoszczy. Zbudowany przez Niemców „Ostbahn” ma szanse na drugie życie, choć trudno powiedzieć, kiedy duża modernizacja stanie się faktem.
Przetarg na studium wykonalności przebudowy liczącego 255 kilometrów odcinka Kolei Wschodniej (taką nazwę otrzymała od niemieckich budowniczych i przyjęła się także w polskiej nomenklaturze) został rozstrzygnięty w styczniu 2018. Wykonawca, biuro projektowe TPF, miało otrzymać za wykonane prace 5,3 mln zł netto. Dokument jest gotowy.

– Studium wykonalności dla projektu „Prace na liniach kolejowych 18, 203 na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn” jest już gotowe. Wybrany wariant przewiduje m.in. elektryfikację odcinka Piła – Kostrzyn oraz przystosowanie go do prędkości 160 km/h, natomiast odcinka Bydgoszcz – Piła do prędkości 200 km/h. W materiałach przewidziano plan modernizacji peronów na stacjach i przystankach. Zaznaczono także budowę nowych przystanków w Bydgoszczy i Nakle – wyjaśnił Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK. Na szybkie rozpoczęcie prac budowlanych nie ma jednak co liczyć. Projekt od początku przeznaczony był do realizacji po roku 2023 r. Żadne konkretne daty jednak nie padają, bo nieznane są jeszcze ramy finansowe przyszłej perspektywy UE.

Tymczasem jeszcze w końcu tego roku mają zacząć się prace budowlane na odcinku od Krzyża do Gorzowa Wielkopolskiego. Potrwają aż do 2023 roku. Ich rezultatem będzie kompleksowa modernizacja infrastruktury stacyjnej i peronów a także podniesienie prędkości do 120 km/h (obecnie pociągi pasażerskie jadą po tym odcinku z prędkością 100 km/h). Sieć trakcyjna nad dwoma torami na tym odcinku jednak się nie pojawi. Aby ją rozwiesić, konieczne będą po 2023 kolejne prace.

– Realizacja tej inwestycji (elektryfikacji – dop. red.) jest bardzo ważna zarówno dla naszego regionu, ale także dla mieszkańców Wielkopolski i województwa kujawsko–pomorskiego. Elektryfikacja umożliwi ruch pociągów pasażerskich dalekobieżnych z Gorzowa do Poznania, Bydgoszczy czy Gdańska, co stanowi przełom dla możliwości komunikacyjnych województwa i jego gospodarczego rozwoju. Elektryfikacja stwarza też nowe warunki dla połączeń międzynarodowych – mówi Władysław Dajczak, wojewoda lubuski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5