Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

„Babcia” do naprawy. Przetarg Kolei Mazowieckich na naprawę główną

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Data publikacji:
19-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
06-11-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
„Babcia” do naprawy. Przetarg Kolei Mazowieckich na naprawę główną
fot. MSEN57-038 w bazie Kolei Mazowieckich w Tłuszczu
Najstarszy EZT w taborze Kolei Mazowieckich – i, do niedawna, najstarszy czynny w Polsce – ma wkrótce powrócić na tory. Przewoźnik ogłosi przetarg na jego naprawę główną. Oferty można składać do 20 października.

Choć zabytkowy EN57 ma zachować „historyzujące” malowanie, warunki podróżowania mają się nieco zmienić. Oprócz naprawy głównej KM oczekują bowiem wykonania modernizacji toalety (m. in. montażu toalety próżniowej) oraz systemu monitoringu. Współczynnik niezawodności pojazdu w okresie gwarancyjnym, liczony w cyklach półrocznych, ma wynosić co najmniej 97%.

Wszystkie prace muszą zostać wykonane w czasie nie dłuższym niż 180 dni od dostarczenia EZT do naprawy. To ostatnie ma zaś nastąpić w ciągu 30 dni od zawarcia umowy.

O zamówienie mogą ubiegać się oferenci o zdolności kredytowej nie mniejszej niż milion złotych lub posiadający środki finansowe w takiej wysokości. Wymogi w zakresie doświadczenia to co najmniej jedna naprawa główna EZT wykonana w ciągu ostatnich 5 lat. Konieczne jest wpłacenie wadium (79 tysięcy złotych).

Głównym kryterium oceny ofert będzie cena brutto (80%). Oceniane będą także długość gwarancji jakości (10%) – optymalnie co najmniej 19 miesięcy – oraz termin wykonania naprawy (10%). Szczególnie mocno premiowane będzie jego skrócenie do 150 dni lub jeszcze bardziej. Termin związania ofertami upływa 17 stycznia przyszłego roku. Koleje Mazowieckie nie ujawniają kwoty, jaką zamierzają przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

EN57-038 został wyprodukowany w roku 1963. Jeden z członów jednostki jest jednak starszy o rok: w 2005 r., po pożarze w oryginalnym członie rb, podmieniono go na pochodzący z EN57-017, który opuścił zakłady Pafawagu w 1962 r. Również w 2005 r. EZT został przejęty od ówczesnych PKP Przewozów Regionalnych przez powstające Koleje Mazowieckie.

W 2021 r. właściciel postanowił przywrócić najstarszemu pojazdowi w swojej flocie wygląd zbliżony do historycznego. Naprawę P4 połączoną z przemalowaniem wykonały ZNTK Mińsk Mazowiecki. W żółto-niebieskich barwach EZT jeździł po mazowieckich torach (najczęściej między Tłuszczem a Ostrołęką) od roku 2022 do lata bieżącego roku.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity znów chcą wynająć wagony 2 klasy

Tabor i technika

PKP Intercity znów chcą wynająć wagony 2 klasy

Jakub Rösler 11 grudnia 2025

PKP Intercity: Oferta SKPL na wynajem wagonów nadal w grze

Tabor i technika

PKP Intercity: Będzie przetarg na utrzymanie Pendolino

Tabor i technika

PKP Intercity: Będzie przetarg na utrzymanie Pendolino

Łukasz Malinowski 25 listopada 2025

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie: Dwie oferty na naprawę „Babci”

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Dwie oferty na naprawę „Babci”

Roman Czubiński 09 listopada 2025

Dziś 59. urodziny "Babci" EN57-038 [FILM]

Tabor i technika

Dziś 59. urodziny "Babci" EN57-038 [FILM]

Jakub Madrjas 09 maja 2022

ZNTK Mińsk przemaluje najstarszy EN57 [sprostowanie]

Tabor i technika

ZNTK Mińsk przemaluje najstarszy EN57 [sprostowanie]

Roman Czubiński 07 września 2021

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity znów chcą wynająć wagony 2 klasy

Tabor i technika

PKP Intercity znów chcą wynająć wagony 2 klasy

Jakub Rösler 11 grudnia 2025

PKP Intercity: Oferta SKPL na wynajem wagonów nadal w grze

Tabor i technika

PKP Intercity: Będzie przetarg na utrzymanie Pendolino

Tabor i technika

PKP Intercity: Będzie przetarg na utrzymanie Pendolino

Łukasz Malinowski 25 listopada 2025

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie: Dwie oferty na naprawę „Babci”

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Dwie oferty na naprawę „Babci”

Roman Czubiński 09 listopada 2025

Dziś 59. urodziny "Babci" EN57-038 [FILM]

Tabor i technika

Dziś 59. urodziny "Babci" EN57-038 [FILM]

Jakub Madrjas 09 maja 2022

ZNTK Mińsk przemaluje najstarszy EN57 [sprostowanie]

Tabor i technika

ZNTK Mińsk przemaluje najstarszy EN57 [sprostowanie]

Roman Czubiński 07 września 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij